רשות הטבע והגנים הודיעה אתמול (יום א') על פתיחתה מחדש של כל מסלולי הטיול בשמורת עין גדי, זאת כחצי שנה לאחר מפולת הסלעים הקטלנית שבה נהרג בחודש אוגוסט הילד יהודה לוי בן השמונה.

בפוסט בעמוד הפייסבוק הרשמי של שמורת עין גדי נכתב: "סוף כל סוף קיבלנו את כל האישורים מהגורמים הרלוונטיים לפתיחת כלל המסלולים בשמורה שהיו סגורים מאז אירוע המפולת. נחל ערוגות נפתח כולו מחדש, ומפל דוד בנחל דוד נפתח גם הוא".
3 צפייה בגלריה
מסלול רטוב בנחל ערוגות
מסלול רטוב בנחל ערוגות
מסלול רטוב בנחל ערוגות
(צילום: מנו גרינשפן)
3 צפייה בגלריה
מטיילים בנחל ערוגות
מטיילים בנחל ערוגות
מטיילים בנחל ערוגות
(צילום: מנו גרינשפן)
3 צפייה בגלריה
מפל דוד
מפל דוד
מפל דוד
(צילום: דורון ניסים, רשות הטבע והגנים)
עם זאת, בהודעה נוספת נכתב כי "עקב התראות מטעם השירות המטאורולוגי על סיכוי לשיטפונות באזורנו. נחל דוד ייפתח בחלקו התחתון עד מפל דוד, ובחלקו העליון יהיה אפשר לעלות עד מעיין עין גדי בלבד. שביל צפית, הקניון היבש, מערת דודים והמעלות יהיו סגורים.
"נחל ערוגות ייפתח עד למפל הנסתר, דרך השביל האדום והיבש בלבד. השבילים הכחולים הרטובים, כולל הדרך לבריכות העליונות ומסלולי המעלות סגורים להיום. כלל המסלולים לאורך חופי ים המלח סגורים גם הם עקב ההתראות".
ברשות הטבע והגנים ביקשו להדגיש גם כי "היו עשרות יירוטים מהטילים של האיראנים שהתפוצצו בכל מרחב מדבר יהודה, ויש המון נפלים בכל המרחב. אם זיהיתם נפל - לא להתקרב, אלא לצלם ולהעביר למשטרה או אלינו (רשות הטבע והגנים – ג"כ) ואנחנו נדאג להעביר לגורמים הנכונים.
נזכיר כי כחודש לאחר אסון המפולת, ולאחר קבלת חוות דעת גיאולוגית, נפתחו חלק מהמסלולים בשמורה, אך לא באופן מלא.
לפני שאתם מתכננים טיול באזור אנו ממליצים לכם לקרוא את המדריך המקיף שפרסמנו בעבר לטיול בשמורת עין גדי.