בשיתוף Skywell ישראל
כתבת: מור גורן | בימוי: אסף אושי | צילום: ירון שרון | הפקה: אור נתן
הקיץ כבר כאן ואם כבר לצאת לטיול בטבע, עדיף שזה יהיה מסלול פסטורלי ומרענן. בשביל זה אנחנו כאן, בסדרת הכתבות של עמית בחובר שלוקח אתכם למקומות הכי מיוחדים ושווים קרוב לבית, במרכז הארץ. המטרה: לטייל בארץ בחינם בלי לקרוע את הכיס.
והפעם: בחובר לוקח אותנו לבית לאה, מקום שקט ונעים, דקה מאחד הכבישים הסואנים בארצנו - כביש 5, כחמש דקות נסיעה ממחלף ירקון. רק שימו לב לא לפספס את הפנייה החמקמקה למקום. צפו בטיול של עמית בחובר בכתבת הווידיאו בראש העמוד.
מה לכתוב בוויז: בית לאה
עשרות אלפי אנשים דוהרים מידי יום על כביש 5, שמחבר בין גוש דן לשומרון ולשרון, אבל לא הרבה יודעים שלא רחוק מהאוטוסטרדה העמוסה והסואנת, יש כמה פינות חן מקסימות. אחת מהן היא בית לאה, הממוקמת בסמוך למושב נווה ירק, כחמש דקות נסיעה ממחלף ירקון.
לכתבות נוספות בסדרה:
3 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון)
בית לאה נקרא על שם המבנה ההיסטורי שנמצא במקום. זהו בית פרדס בן שתי קומות שנבנה במאה ה-19 עבור שומר הפרדסים שנהג להשקות את הפרדס הסמוך. הקומה השנייה של המבנה נוספה מאוחר יותר, וככל הנראה שימשה לבית נופש. כיום המבנה מגודר ואין אליו גישה, נותר רק להתפעל בו מבחוץ.
בית לאה הוא למעשה אחד ממקורותיו הצפוניים של נחל הירקון. אל תחששו מצבע המים החום אפרפר –בחובר מסביר כי הצבע של המים נוצר בגלל מגע עם אדמת חרסית בקרקעית הנחל.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון)
מסביב לנחל יש צמחייה ועצי אקליפטוס גדולים שמספקים צל כל שעות היום, והם יסגרו לכם את הטיול עם פיקניק או פק"ל קפה.
כך תעבירו את הדרך בסטייל: הדרך לבית לאה עוברת בכביש אפר משובש ומלא טלטלות, שמתאימה בעיקר לרכב פנאי משפחתי מוגבה (קרוסאובר). ואם יש לכם רכב חשמלי שלא מזהם – הרווחתם נסיעה ירוקה ושקטה.
טיפים של עמית בחובר: כיוון שבית לאה הוא אחד המקומות היחידים באזור גוש דן שאפשר למצוא בו פיסת טבע מוצלת ללא תשלום, המוני מבקרים מגיעים למקום בסופי שבוע ובחגים. לכן עדיף להגיע בשעות אחר הצהריים לקראת השקיעה כשהמקום מתרוקן.
אם אתם חוששים מדרך האפר המשובשת, תוכלו להחנות את הרכב בכניסה למושב נווה ירק וללכת ברגל כרבע שעה עד למקום. אין פינוי פסולת או פחי אשפה במקום, לכן חשוב להקפיד על הניקיון לטובת המטיילים הבאים.
מה עוד אפשר לעשות באזור? בית לאה נמצא בסמוך למקטע מספר 19 של שביל ישראל, וניתן לשלב בו טיול קצר לאורך המקטע.
עוד שני לוקיישנים מקסימים לשכשוך לא רחוק מבית לאה הם טחנת אבו רבאח ומפל שרונים, הידוע גם בשמו "המפל הנסתר של הירקון".
אם תרחיקו כמה דקות נסיעה להוד השרון תוכלו להמשיך לטיול קצר בפארק האקולוגי. אפשר לבחור במסלול קצר שסובב את האגם המלאכותי, או מסלול ארוך יותר לאורך האגנים הירוקים. הכניסה בחינם.
איפה אוכלים בלי לקרוע את הכיס? במושב נווה ירק הסמוך תוכלו למצוא עגלת קפה מומלצת, שנפתחה לפני כמה חודשים, ואם תרחיקו 12 דקות נסיעה להוד השרון תוכלו למצוא מגוון רחב של אפשרויות קולינריות - מעגלות אוכל, בתי קפה חמודים (למשל בפארק האקולוגי) ועד מזנונים ואוכל רחוב.
צפו בטיול של עמית בחובר בכתבת הווידאו בראש העמוד.
בשיתוף Skywell ישראל


פייסבוק גוגל