חטיבת היוקרה של סיטרואן חושפת את ה-DS9, שתיוצר בסין שוק היעד הגדול ביותר למכונית. אצלנו היא תנסה להתמודד מול מתחרות אירופאיות כמו אודי A4, ב.מ.וו סדרה 3, וולוו S60 ומרצדס C קלאס כשתנחת כאן בתחילת השנה הבאה.

כבסיס משמשת פלטפורמה EMP2, משותפת לפיז'ו 508, אך הממדים גדולים משמעותית. היא ארוכה ב-18 ס"מ (493 ס"מ), מהם כעשרה ס"מ שנוספו לבסיס הגלגלים (290 ס"מ). אלו הן מידות דומות יותר לדגמי סאלון מקטגוריה גבוהה יותר כמו אודי A6, ב.מ.וו סדרה 5, ומרצדס E קלאס.
העיצוב החיצוני כולל את המוטיבים המוכרים של היצרנית, לרבות הסבכה מלפנים, יחידות תאורת לד ייחודיות, וידיות פתיחת דלתות נשלפות על מנת לסייע למקדם גרר נמוך. גם תא הנוסעים דומה למקובל במותג, עם הגה ארבעה צלעות, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מגע גדול השולט על מרבית המערכות ומתג התנעה בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית.
יחידות ההנעה יהיו היברידיות נטענות המוכרות של הקונצרן – על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין בשילוב מנוע חשמלי עם תפוקה משולבת של 225 כ"ס והנעה קדמית בגרסת הבסיס או עם תוספת מנוע חשמלי אחורי המאפשר הנעה כפולה ו-360 כ"ס בסך הכל. תיבת ההילוכים בשני המקרים אוטומטית עם שמונה יחסים. הסוללות בקיבולת 11.9 קוט"ש מאפשרות בגרסת הבסיס טווח נסיעה נקי מזיהום של בין 40 ל-50 ק"מ.
בהמשך תוצע גם גרסה היברידית נטענת עם טווח נסיעה מוגדל וגם גרסת בנזין רגילה ללא סיוע חשמלי עם 225 כ"ס. ה-DS9 מצויידת בבולמי זעזועים אדפטיביים המשנים את קשיחותם בהתאם לנתונים המתקבלים ממצלמה הסורקת את תוואי הדרך מלפנים.
מערכות הבטיחות כאן כוללות, מלבד אלה הרגילות גם בקרת שיוט אדפטיבית משולבת עם מערכת זיהוי התמרורים המורחבת (זיהוי שלטי עצור ואין-כניסה), בקרת הסטייה מנתיב מאפשרת לבחור היכן למקם את הרכב בתוך הנתיב ומערכת לראיית לילה.
הכותב חבר מערכת iCar