ב.מ.וו מפרסמת תמונות ופרטים ראשונים על סדרה 4 קופה העוברת כעת ניסויי נהיגה אחרונים לפני השקתה ותחילת שיווק.
התמונות שפרסמה היצרנית הן כוללות מדבקות הסוואה מסיביות ולא מאפשרות התרשמות מלאה מהמראה החדש, אך נראה כי בהשוואה לקונספט שהוצג בתערוכת פרנקפורט, סבכת הכליות תהיה בכל זאת בעלת ממדים צנועים יותר. סביבת הנהג תהיה זהה לסדרה 3, לרבות לוח מחוונים דיגיטאלי, אם כי יש להניח שה-4 תזכה לתוספות אבזור בכיוון הספורטיבי.
ב.מ.וו שספגה בשנים האחרונות ביקורת על זניחת המיקוד ביכולת דינמית וחווית הנהיגה, מבטיחה שהקופה תהיה שונה מסדרה 3 המהווה לה בסיס לא רק מבחינת מראה, אלא תהיה גם בעלת יכולת דינמית גבוהה יותר. בין היתר היא נמוכה בכ-5.5 ס"מ עם מרכז כובד נמוך בכ-2 ס"מ, המרכב עצמו חוזק במקומות קריטיים, מפסק הסרן האחורי גדל בכ-2 ס"מ, גיאומטריית המתלה הקדמי שונה ולהגה כיול ספורטיבי יותר.
יחידות ההנעה יעברו בירושה מסדרה 3, לרבות מנועי טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ובשתי רמות הספק. בינתיים מוצגת רק ה-440M הבכירה, עם יחידת שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר המוכרת וכעת עם מערכת היבירידית קלה (48V). לדברי ב.מ.וו, המנוע החשמלי הצנוע (11 כ"ס) משתמש גם כמתנע וגנרטור, מאפשר לצמצם את צריכת הדלק ופליטת מזהמים ומסייע ליפור הביצועים.
התפוקה הכוללת עומדת על 374 כ"ס העוברים לגלגלים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, עם הנעה כפולה-קבועה ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה (אלקטרוני). כמקובל ביצרנית גרסה זו מקבלת גם בלמים משודרגים.
תמונות של ב.מ.וו iX3, רכב הפנאי החשמלי החדש של היצרנית, דלפו לרשת וחושפות מראה סטנדרטי יחסית. ל-ynet נודע כי הוא צפוי לנחות בישראל בתחילת 2021 ויתמודד מול אודי e-טרון, מרצדס EQC ויגואר I-פייס.
יש להזכיר כי למרות שב.מ.וו הייתה חלוצת מותגי היוקרה עם ה-i3 עוד ב-2013, יריבותיה חלפו על פניה עם מגוון דגמים ופיתוחים שהגיעו לאולמות תצוגה - בעיקר עם דגמי פנאי שימושיים. ה-iX3 מתבסס על פלטפורמה קיימת שהוסבה על מנת לאכלס את היחידה החשמלית.
התמונות שפורסמו מגלות זהות כמעט מוחלטת עם ה-X3 המהווה לו בסיס, גישה שונה לחלוטין מהמראה הייחודי שהוענק ל-i3 אך דומה לכיוון של המתחרים מבית אודי. פגושים שונים, מסיטי אוויר בגימור כחול במקום צינורות מפלט ןחישוקים המאפשרים הפחתת מערבולות רוח בולטים כשינוי ויזאולי. אך למרות שהסבכה הקדמית אטומה, היא אינה שונה מהותית במראה מזו של הדגמים הרגילים ביצרנית ולא שומרת על הקו שהוצג ב-iX3 קונספט שנחשף לפני כשנתיים.
עוד אנחנו יכולים לספר שה-iX3 ייוצר במפעל החברה בשן-יאנג שבסין, משם ישלח לשווקים השונים. הוא יצויד במנוע חשמלי המעביר 286 כ"ס ישירות לגלגלים האחוריים, כשבהמשך צפויות להצטרף להיצע גם גרסאות כפולות הנעה. למצברים קיבולת צנועה יחסית של 74 קוט"ש והם אמורים לאפשר טווח נסיעה של 400 ק"מ בין טעינות (תקן WLTP).
תמונות נוספות שדלפו לרשת הן של סדרה 5 לאחר מתיחת פנים וגם היא צפויה להגיע בתחילת השנה. השינויים הויזואליים מתרכזים בעיקר בחזית עם יחידות תאורה, סבכה ופגוש שונים המקנים לה מראה אגרסיבי מבעבר. תמונות של תא הנוסעים טרם נחשפו.
יחידות ההנעה צפויות לעבור בירושה, הרלוונטיים עבור השוק המקומי הם מנועי בנזין מוגדשים בנפח 2.0 ליטר ושישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם הספק שנע בין 184 כ"ס ב-520 ל-326 כ"ס ב-540. השידוך יהיה לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית.
יתכן והגרסה ההיברידית-נטענת שהפכה לפופולארית ביותר בהיצע, תשווק בדומה ל-X5 בגרסה מחוזקת עם מנוע שישה צילינדרים מוגדש (ארבעה ביוצא) שיאפשר ביצועים טובים יותר ומצברים גדולים מבעבר (24 קוט"ש במקום 12 כיום) שיאפשרו טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-80 ק"מ, כפול מזה של ה-530e הנוכחית.