ג'נסיס, חטיבת היוקרה של יונדאי, חושפת G80 חדשה, דור שלישי למכונית הסאלון של היצרנית שבעבר כונתה ג'נסיס בלבד. וכמו בעבר, גם הפעם תנסה יונדאי להתמודד מול מתחרות אירופאיות כמו אודי A6, ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס.
וראשית, העיצוב. אין ספק כי ה-G80 החדשה נראית מרשימה משמעותית מהדור היוצא, בין היתר בזכות מרכב דמוי-קופה בדומה לאודי A7 ומרצדס CLS, עם חלון אחורי משתפל בחדות וקצה תא מטען מורם קלות. בדומה לרכב הפנאי החדש (והראשון) של היצרנית (GV80), גם כאן מופיעות יחידות התאורה מקוריות של היצרנית עם צמד פסי Led מקבילים מלפנים, שניים על הדופן וכך גם מאחור, כמו-גם סבכה ופתחי אוורור מזוהים.
תא הנוסעים וסביבת הנהג כוללים הגה ייחודי עם לוח מחוונים דיגיטלי מאחוריו ("12.3) מסך מגע ענק ("14.5) לרוחב הקונסולה. יש חוגה למצב תיבת ההילוכים במקום בורר מסורתי ומעליה חוגה נוספת לשליטה במערכות הרכב. במושב הנהג יש שבע כריות אוויר המאפשרות שינוי מידת הקשיחות והתמיכה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. מערכת המיזוג כוללת טיהור אוויר אוטומטי. ובהתאם למתחרות, גם כאן יש שלל אפשרויות לדיפוני עור, עץ ואלומיניום.
ה-G80 מצוידת במערכות הבטיחות המתקדמות של הקונצרן כציוד תקני, כשמלבד אלו המוכרות יש מעבר נתיב אוטומטי (בהפעלת איתות או בהתמזגות שני נתיבים), בקרת שיוט אדפטיבית המסתגלת לסגנון הנהיגה, בלימה אוטונומית למניעת פגיעה צידית (כניסה לצמתים), התראת שטחים מתים אקטיבית ומערכת הכנת מושב וחגורת בטיחות במקרה של תאונה. יש גם אפשרות לנהיגת הרכב בשליטה מרחוק לתנועה לפנים-אחור לטובת כניסה או יציאה מחניה צרה.
ה-G80 שומרת על בסיס גלגלים זהה (301 ס"מ) לקודמתה, אבל היא ארוכה בחצי ס"מ (499.5 ס"מ), רחבה ב-3.5 ס"מ (192.5 ס"מ) ונמוכה ב-1.5 ס"מ (146.5 ס"מ). למרות הגידול הקל במידות, שימוש מוגבר באלומיניום (19% מהמרכב) אפשר הסרה של 125 ק"ג מהמשקל הכללי.
ה-G80 תשווק עם אפשרות לשני מנועי בנזין מוגדשים - ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר עם 304 כ"ס, או V6 בנפח 3.5 ליטר עם 380 כ"ס. אלה מחליפים את ה-V6 (בנפח 3.8 ליטר) וה-V8 (בנפח 5.0 ליטר) שבדגם היוצא. לצידם יוצע כבעבר גם מנוע טורבו-דיזל עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.2 ליטר (210 כ"ס).
היצרנית טוענת שתוספת חומרי בידוד מביאה לשיפור ניכר בסינון רעשי דרך ורוח. בולמי זעזועים אדפטיביים נעזרים במידע שמתקבל ממצלמה הסורקת את פני הדרך ומשנים את קשיחותם בהתאם לטובת שיפור הנוחות.