הילה חדד חמלניק, לשעבר סמנכ"לית פרויקטים במשרד התחבורה ומי שאחראית לפרויקט נתיב-פלוס השנוי במחלוקת, תעמוד בראש חטיבה חדשנות שלדברי החברה אמורה "להוביל מהפכה תחבורתית ברמה הארצית תוך שיתוף פעולה אסטרטגי עם קהילת התחבורה החכמה בארץ ובעולם". לדברי חדד חמלניק, "מחקרים בעולם מוכיחים כי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות יכול להוביל להפחתה של עד 20% מעומסי התנועה, לצמצם תאונות הדרכים, לקצץ משמעותית בעלויות אחזקה ולשפר תשתיות קיימות".

בנתיבי ישראל, אליה הגיעה חדד מכסא ראש מינהלת פרויקטים במשרד התחבורה, הציגו את תפקידה החדש במסגרת אירועי אקומושן 2020, אירוע שנתי בו נחשפים חידושי תחבורה חכמה על-ידי סטארטאפים מהארץ ומחו"ל. השנה, עקב מגפת הקורונה והשלכותיה על התכנסות וטיסות, יערך הכנס באופן וירטואלי.
ההשקעה השנתית בחטיבה עליה תהיה אחראית חדד תעמוד על 10 מיליון שקלים והיא צפויה להתמקד בשלושה תחומים עיקריים:
  • תכניות פיילוטים תוך הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בפעילות השוטפת של החברה
  • פיתוח ניהול תנועה לצד היערכות לקליטת כלי רכב חשמליים ואוטונומיים
  • תכניות מחקר בשיתוף האקדמיה וגופים מובילים מהעולם
לפני כחודש ימים נחשף ב-ynet וידיעות אחרונות כי נתיבי ישראל בשיתוף אקומושן תשיק סדרת פרויקטי תחבורה חכמה, שמטרתם להפוך את הכבישים בארץ ל"חכמים" יותר. החברה פרסמה קול קורא לקידום שלושה ניסויים במימון של 300 אלף שקלים, עם הבטחה כי בהמשך השנה תתרחב הפעילות והתקציב יגדל. הניסויים התייחסו לאופטימיזציה של תנועת משאיות, אחזקה מונעת לגשרים וניתוח תביעות תחבורה משפטיות באמצעות בינה מלאכותית (AI). כעת אומרים בנתיבי ישראל כי חמישה מציעים שנענו לאתגר זכו במענקים בהיקף שגדל לחצי מיליון שקלים.
לדברי ניסים פרץ, מנכ"ל נתיבי ישראל: "הקמת חטיבת חדשנות ואסטרטגיה הינה חלק מהראיה האסטרטגית של החברה, כחלק מתחומי הליבה שלנו כחברה הלאומית לתשתיות תחבורה, זאת על מנת להבטיח לציבור שאנו מספקים עבורו את התמורה הטובה ביותר בעבור כספו".