סיאט חושפת פרומו ראשון לקופרה לאון, גרסת הביצועים למשפחתית הקומפקטית, שתוצע כבעבר בגרסאות האצ'בק חמש דלתות וסטיישן. היא תיחשף בעוד כשבוע לפני הופעת בכורה בתערוכת ז'נבה, בה היא תוצג לצד משפחתיות ביצועים נוספות בקונצרן פולקסווגן, כמו גולף GTI וסקודה אוקטביה RS. לישראל היא תגיע בסוף השנה.
בדומה לקופרה אטקה, הדור הרביעי ללאון הספורטיבית יהיה הראשון בשושלת שזונח את סמלי סיאט לטובת אלה של מותג קופרה. בתמונה שפרסמה היצרנית ניתן להבחין בסמל חטיבת הביצועים על גבי הסבכה הקדמית, וגם בשינויים עיצוביים נוספים כמו פתחי אוורור גדולים בפגוש הקדמי. ניתן לשער שעיצוב הפנים יציע בידול מלאון הרגילה, כמו מושבים תומכים יותר, גלגל הגה ודוושות שונות.
סיאט מציינת כי הקופרה לאון תוצע גם עם יחידת הנעה היברידית נטענת, בדומה לזו המוצעת בגולף GTE. יחידה זו משלבת בין מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין למנוע חשמלי עם הספק משולב של 245 כ"ס, העוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים כפולת מצמד. טווח הנסיעה הנקי מזיהום צפוי לעמוד על כ-60 ק"מ.
2 צפייה בגלריה
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון קופרה, הקודמות בשושלת
למרות שאין לכך אישור רשמי, סיאט כנראה תמשיך להציע את מנוע 2.0 ליטר המוגדש (EA888) מהלאון קופרה היוצאת, עם הספק משוער שיעמוד על כ-300 כ"ס, בשידוך לתיבה כפולת מצמד והנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. עוד לא ברור האם תוצע כבעבר גם תיבה ידנית, והאם הסטיישן תצוייד במערכת הנעה כפולה קבועה. שינויים נוספים בהשוואה ללאון הרגילה מהווה לה בסיס יהיו מיתלים קשיחים יותר הנתמכים בבולמי זעזועים אדפטיביים, בלמים גדולים יותר, כיול שונה להגה וצמיגים דביקים יותר.