• רכב הפנאי הקומפקטי של אופל מקבל חרטום חדש וסביבת נהג מודרנית
  • היצע המנועים נותר ללא שינוי, רשימת האבזור שודרגה
  • לישראל יגיע בתחילת 2022
הפנים החדשות: ארבע שנים לאחר הצגתו הראשונה, אופל מעדכנת את רכב הפנאי הקומפקטי גרנדלנד, העושה שימוש בפלטפורמה ומכלולים של פיז'ו 3008. השינוי העיקרי הוא בחרטום, המאמץ את קו העיצוב העדכני של היצרנית, בדומה למוקה החדש, לרבות יחידות תאורת מטריקס לד עם 84 גופי תאורה בכל יחידה, המאפשרות אלומת אור משתנה בהתאם לתנאי ומשתמשי הדרך.
שדרוג לא פחות חשוב הוא לתא הנוסעים עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12), המחליף יחידה אנלוגית ומסך מגע גדול מבעבר ("10 לעומת "8 כיום). בנוסף תוצע כאופציה מערכת ראיית לילה תרמית, המסוגלת לזהות הולכי רגל ובעלי חיים בתנאי ראות מוגבלת.
מה דומה: היצע המנועים יעבור בירושה מהדגם הנוכחי, שלושה צילינדרים בנזין מוגדש בנפח 1.2 ליטר (130 כ"ס) או ארבעה צילינדרים טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר (130 כ"ס) עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. בנוסף יוצעו גם גרסאות היברידיות נטענות המאפשרות כ-60 ק"מ נקיים מזיהום. הן משלבות בין מנוע 1.6 ליטר בנזין מוגדש למנוע חשמלי עם 225 כ"ס והנעה קדמית או בגרסה הבכירה עם מנוע חשמלי נוסף לגלגלים האחוריים המאפשר הנעה כפולה ו-300 כ"ס.
היצע מערכות הבטיחות נותר ללא שינוי וכולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
4 צפייה בגלריה
אופל אסטרה
אופל אסטרה
אופל אסטרה
חשיפה חלקית: אופל גם פרסמה תמונות חדשות וחלקיות של אסטרה חדשה, דור שישי בשושלת המשפחתית הקומפקטית של היצרנית הגרמנית. בתמונות ניתן בעיקר להבחין שגם היא תאמץ את שפת העיצוב החדשה של היצרנית, בעוד שבתא הנוסעים יוצבו לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול הפונה בזווית לכיוון הנהג ומאפשר בכך מיקוד ביושב מאחורי ההגה.
כבסיס תשמש ה-308 החדשה והיא צפויה להציע מידות גדולות מהאסטרה היוצאת שישפרו את מרחב המחיה לנוסעים. היצע המנועים יהיה דומה למשפחתית הצרפתית, לרבות בבנזין דיזל והיברידי נטען שתהיה הגרסה החזקה בהיצע ותאפשר גם כ-60 ק"מ נקיים מזיהום.
מה אנחנו חושבים: הבעלות של קונצרן פיז'ו-סיטרואן על אופל עשתה למותג הגרמני רק טוב, והוציאה אותו משנים של שיממון עם היצע דגמים מודרני ועדכני. על האסטרה החדשה עוד מוקדם לחוות דעה, ונמתין לחשיפה הרשמית בשבועות הקרובים. לגבי הגרנדלנד אין ספק שהעדכון מטפל בדיוק בנקודות התורפה שלו.
גם כיום הוא רכב פנאי טוב, שכן הוא עושה שימוש בבסיס המשובח של פיז'ו 3008. אבל הוא התקשה להצליח כאן בעיקר בגלל מראה אנמי ותא נוסעים פשוט ומיושן, שתי נקודות שנראה כי טופלו במסגרת מתיחת הפנים שעבר. כשינחת כאן בתחילת השנה הוא בהחלט עשוי לשפר את מעמדו בטבלת המכירות.