• הגרסה המעודכנת תגיע ארצה בינואר הקרוב
  • עם שינויי מראה קלים וגרסה בסיסית חדשה
  • המחיר: התייקרות של 2,000 ל-4,000 שקלים
עדכון קליל: ה-3008 הפך לחביב הקהל בזכות שורה לא קצרה של נקודות זכות בולטות. החל במראה מושך, דרך יכולת מרשימה על הכביש ועד סביבת נהג מקורית ואיכותית, אותה אימצו שאר דגמי המותג שהוצגו מאז. בהתאם, מתיחת הפנים שעבר לפני מספר חודשים לא שינתה בו רבות למעט חרטום אחר. בתא הנוסעים השינויים צנועים עוד יותר ועיקרם גרפיקה עדכנית ללוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3). לצער רוכשיו העתידיים, מסך המגע בישראל נותר בגודל "8 כבעבר, בשונה מהשוק האירופאי שנהנה מיחידת "10 גדולה יותר. גם מערכת לראיית לילה טרמית שמוצעת מעבר לים, לא עשתה דרכה אלינו.
לסוללת הגרסאות שמשווקת כאן נוספה גרסת-ביניים בשם אקטיב PK שמיועדת כנראה להפריד בין שוק מוסדי לרוכש פרטי. היא יקרה מגרסת הבסיס המוכרת ב-3,000 שקלים אך משודרגת לעומתה בעזרת בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב (לעומת התרעה בלבד) ותאורה דינמית. מלבד רמת האבזור החדשה, גרסאות הבסיס ופרמיום לא מציגות שינוי.
גם המנועים זהים. טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ו-130 כ"ס (155 אלף שקל), או ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר ו-180 כ"ס (170 אלף שקל), או טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר ו-130 כ"ס (164 אלף שקל). כולם עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית.
מה אנחנו חושבים: פיז'ו 3008 נחשב כבר זמו מה לבחירה המועדפת בשוק המקומי וזוכה בהתאם במבחנים השוואתיים. לטעמנו, חבל שהיבואנית לא ניצלה את מתיחת הפנים כדי לרענן לפחות את אבזור הגרסאות המוכרות, לקראת בואם של מתחרים חדשים ומבטיחים - יונדאי טוסון וניסאן קשקאי - העשווים בהחלט להקשות עליו בהמשך. כאשר בשני המקרים הם מצוידים בתדמית חזקה שצפויה להוכיח עצמה בשוק המוסדי והפרטי. מצד שני, אנחנו תמיד בעד מבחנים השוואתיים צמודים.