מרצדס חושפת קדימון מסקרן לדגם מסחרי תחת משפחה חדשה בשם -T קלאס. בכל הנוגע למשפחה הצעירה, המהלך מבטא יותר רענון מחידוש. מבחינת דגם זהו דור חדש לגרסת-נוסעים-מיועדת-ללקוחות-פרטיים לסיטאן העתידי. מהיבואנית נמסר כי שיווק מקומי נמצא בבחינה.
מי המתחרים: שוק המסחריות הקטנות נמצא לאחרונה בעין הסערה, שכן נציבות השוק האירופאי חוקרת את האיחוד הצפוי בין הקונצרנים PSA (פיז'ו-סיטרואן-אופל) ו-FCA (פיאט-קרייזלר) עקב חשש להשתלטות על הקטגוריה שהפכה - בעיקר בזמנים אלה בהם משלוחים-עד-הבית הפכו לשכיחים יותר - לחשובה במיוחד מבחינה שיווקית. מי צפוי להתחרות במרצדס? רנו קנגו למשל, סיטרואן ברלינגו, פורד טורנאו, ופולקסווגן קאדי.
עוד שת"פ עם רנו: למרצדס שיתוף פעולה ארוך ופורה עם היצרנית הצרפתית, שמתבטא בין היתר בפיתוח ושימוש במנועים (דוגמת ה-1.33 שמשרת את מרצדס היטב, אך גם את רנו, דאצ'יה וניסאן) או אף דגמים, כמו הטווינגו וסמארט פור-פור. אותו שת"פ אחראי גם לעובדה שמרצדס סיטאן המסחרי מבוסס בעצם על רנו קנגו.
גם הדור הבא שצפוי להיחשף בקרוב יחלוק פלטפורמה ומכללי הנעה עם הקנגו העתידי. מנוע הדיזל יעבור בירושה מהדגם הקודם, 1.5 ליטר עם ארבעה צילינדרים והספק מרבי של 90 או 115 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית או כפולות-מצמד. לצדו צפוי גם מנוע חשמלי שאמורה לאפשר תנועה במרכזי ערים מרכזיות באירופה בהן אסורה הכניסה לכלי רכב מזהמים. טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-400 ק"מ.
3 צפייה בגלריה
רנו קנגו ZE קונספט
רנו קנגו ZE קונספט
רנו קנגו ZE קונספט
מתחרה לרנו, אבל גם יותר "מרצדס": בדומה לסידור המקובל במשפחות הגדולות יותר, למשל ה-V קלאס כמוביל נוסעים מפואר לצד ויטו כוואן להובלת סחורות, גם כאן מרצדס מתכוונת למצב את המסחרי החדש בשתי תצורות: השם סיטאן יעטר גם בהמשך את מרכב הגרסה המסחרית לשימוש חברות, משלוחים וציי רכב בכלל. לצדו יהיה T קלאס, חדש כאמור. וזו תהיה גרסה ייעודית לנוסעי לקוחות פרטיים.
איך זה יתבטא? בתא נוסעים מהודר יותר ואבזור עשיר יותר, אותו מקובל למצוא במכוניות הנוסעים של מותג היוקרה הגרמני. ולא במקרה. המגמה הרווחת כיום בקטגוריה הזו באירופה, מעבירה יותר ויותר לקוחות לשימוש פרטי בדגמים אלה. פורד ופולקסווגן הציגו אפילו גרסאות פנאי עם איפור קרבי למסחריות שלהן.
3 צפייה בגלריה
רנו קנגו ZE קונספט
רנו קנגו ZE קונספט
רנו קנגו ZE קונספט
יוצע בכמה גרסאות מרכב: ה-T קלאס יוצע בשלוש אורכי מרכב, קטן, בינוני וארוך. במקרה של הגרסה הגדולה ביותר מדובר כנראה בשבעה מקומות ישיבה, כמקובל אצל חלק מהמתחרים. האיור שחשפה מרצדס לא מפרט אמנם הרבה על המראה, אבל תמונות ריגול שפורסמו חשפו דלתות אחוריות שנפתחות בשני אופנים: שתי דלתות בפתיחה צידית, או דלת אחת מתרוממת כלפי מעלה.
מה ערוץ הרכב חושב: בישראל, בשונה מאירופה, שוק המסחריות "אפור" יותר, וממוקד בגרסאות עבודה. ומכיוון שמדובר באנשי מקצוע הנעזרים ברכב לפעילות הובלה ושירות בעיקר, הוא גם מוטה מחיר באופן קיצוני. בכך יוצאת למעשה מרצדס מחוץ למשחק, שכן ה-T קלאס יהיה ללא ספק יקר יותר ממתחרים עממיים כמו סיטרואן ברלינגו, הנחשב לשליט הבלתי מעורר בקטגוריה כבר יותר מעשור.
מבחינה זו, לקנגו הבא יש סיכוי גדול בהרבה לעשות חיים קשים לדגם הנמכר ביותר של סיטרואן בישראל. הגרסה החשמלית של מרצדס יכולה להיות מעניינת הרבה יותר, אבל כרכב של חברות שילוח או מוניות הפועלות באזור גוש דן.