• ה-EQA מבוסס כמו אחיו החשמליים על פלטפורמה רגילה, ולא חשמלית ייעודית
  • מנוע החשמלי מפיק 190 כ"ס, טווח הנסיעה התיאורטי עומד על 426 ק"מ
  • צפוי לנחות באולם התצוגה הישראלי במהלך הרבעון השני של השנה
האח הקטן: ה-EQA יהיה דגם שלישי במשפחת החשמליות (EQ) של היצרנית. לפניו פגשנו EQC על בסיס ה-GLC, ו-EQV שמתבסס על ה-V קלאס. בדומה להם, גם הוא עושה שימוש בפלטפורמה קיימת - של ה-GLA במקרה שלו - שהוסבה לטובת יחידת הנעה נקייה מזיהום ומצברים. תוך כשנתיים מהיום צפוי היצע הדגמים החשמליים של מרצדס לעמוד על כשמונה, לרבות ספינת הדגל EQS שכבר תעשה שימוש בפלטפורמה חדשה וייעודית לרכב חשמלי.
השינויים העיצובים ביחס ל-GLA כוללים יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור, סבכה קדמית וחישוקים שונים, בעוד מאחור הוא מוותר כצפוי על צינורות מפלט. למרות השינויים, מקדם הגרר נותר זהה ל-GLA הרגיל (0.28). עיצוב הפנים זהה לרבות הסידור המוכר של לוח מחוונים ומסך מגע בגודל "7 בגרסאות הבסיס, או "10.25 בגרסאות הבכירות. מרחב המחיה דומה לרכב הפנאי המהווה לו בסיס, אבל תא המטען קטן בכ-100 ליטר (340 ליטר).
נקי מזיהום: המנוע החשמלי מפיק 190 כ"ס וההנעה קדמית, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות בדרך ל-160 קמ"ש מרביים - נתונים פחות מרשימים מגרסאות הבנזין. הסיבה לכך היא תוספת משקל של יותר מחצי טון בהשוואה לגרסת הבנזין, עם 2,040 ק"ג לרכב צנוע המידות. עוד נציין כי מערך המיתלים נותר דומה, מסתמך על קפיצי סליל רגילים בעוד שבולמי זעזועים אדפטיביים יוצעו כאופציה.
סוללות 66.5 קוט"ש מאפשרות טווח נסיעה של 426 ק"מ. טעינה מהירה (100DC) תאפשר למלא את המצברים מ-10% ל-80% בתוך כחצי שעה. מערכת טעינה רגנטיבית כוללת מצב "אוטומט" המתחשב בתנאי הדרך ממערכת הניווט ומתאים את הטעינה בהתאם, או שליטה ידנית (בארבעה מצבים) באמצעות מנופים מאחורי ההגה. בעתיד תציע היצרנית גרסאות נוספות, לרבות כזו עם טווח נסיעה של יותר מ-500 ק"מ וגרסת AMG עם שני מנועים חשמליים, 272 כ"ס והנעה כפולה-קבועה.
מה אנחנו חושבים: ה-EQA יעלה בגרמניה 47.5 אלף יורו, כ-25% יותר מ-GLA200 בסיסי. לפי חישוב זה, תג המחיר אצלנו צפוי לנוע בסביבות ה-360 אלף שקלים או אף יותר. אם כך אכן יקרה הוא ימצא עצמו בנישה מאוד צנועה וקהל לקוחות מצומצם, בעיקר אלה המכורים למותג. אם המחיר יהיה נמוך וקרוב יותר ל-300 אלף, הוא עשוי להפתיע לטובה. נחכה ונראה.