בקצרה:
  • אופל נהנית מהחיבור לקונצרן PSA וגם היא מציעה תאום לפיז'ו 3008 היברידי-נטען
  • הגרנדלנד ששיווקו מתחיל כעת זהה לגרסה העדכנית של ה-3008 שעדיין לא הגיעה
  • המחיר בין 205 ל-230 אלף שקל, 13 עד 25 אלף שקלים פחות מהפיז'ו שיוחלף בקרוב
כ-60 ק"מ ללא זיהום: אחרי DS ופיז'ו, גם אופל נהנית מהפלטפורמה העדכנית שפיתחה PSA עבור רכבי פנאי קופמקטיים. במקרה של המותג הגרמני-אמריקאי בעבר וכיום צרפתי זהו הגרנדלנד, למעשה תרגום ל"אופלית" של פיז'ו 3008, גם עם אותה יחידה היברידית-נטענת מוכרת. גרסת בסיס עם מנוע 1.6 ליטר בנזין מוגדש (180 כ"ס) ומנוע חשמלי (110 כ"ס) המייצרים 225 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. או 300 כ"ס בגרסה הבכירה, בה יחידת הבנזין-חשמל מלפנים נותרה כמעט זהה (עוד 20 כ"ס לבנזין) אך נוסף לה עוד מנוע חשמלי (113 כ"ס) שמחובר ישירות לגלגלים האחוריים ומייצר הנעה כפולה.
הביצועים: 0 ל-100 קמ"ש ב-6.1 או 8.9 שניות לפי הגרסה, זהה לפיז'ו 3008 העדכני (שעדיין לא הגיע) וטובים משמעותית מגרנדלנד בנזין (130 כ"ס, 10.4 שניות) למרות תוספת של 400 ק"ג למשקל. מצברי 13.2 קוט"ש מעניקים טווח תיאורטי של כ-60 ק"מ נקיים מזיהום במהירות של עד 135 קמ"ש.
מה עוד צריך לדעת: המידות החיצוניות דומות אבל תא המטען התכווץ ב-120 ליטר כדי לפנות מקום עבור המערכת החשמלית. לעומת זאת, רשימת האבזור עשירה מאוד וכוללת בין היתר ריפודי עור, חימום וקירור למושבים הקדמיים, כיוון חשמלי למושב נהג, מצלמות חניה הקיפיות ובקרת שיוט אדפטיבית שאינה משווקת בדגם הרגיל.
מה אנחנו חושבים: אפשר להביט באופל גרנדלנד בשני אופנים פיננסיים, אחד חיובי והשני נתון למחלוקת. בצד החיובי: תג מחיר נמוך משמעותית מהאח-כמעט-תאום הצרפתי שזכה אצלנו בצדק למעמד של להיט מכירות. ושימו לב, הוא נמוך מה-3008 שנמכר כיום בישראל וצפוי לצאת גם אצלנו לפנסיה בעוד חודשים ספורים. מול הדגם החדש עשוי הפער להיות אף גדול יותר. אז מבחינה זו, יופי של עסקה.
מצד שני הוא יקר מגרנדלנד רגיל ב-65 אלף שקל ומי שאינו מסתנוור מאבזור עשיר, ישאל עצמו - שוב, בצדק - עד כמה פער המחיר האדיר הזה מצדיק צריכת דלק משופרת. וזה לא הסוף. כי גם מול מתחרים מחוץ לאולמות התצוגה של לובינסקי יהיה לו קשה, שכן הוא יקר מדגמים עם יחידת הנעה דומה, למשל מיצובישי אאוטלנדר (195 אלף שקל) שזוכה אצלנו להצלחה אדירה כבר שנים, או מהצד השני של הסקאלה קיה נירו הקטן יותר אך זול בעשרות אלפים (150 אלף שקל).
אפשר להניח שהיבואן דווקא מעוניין בהשוואות מחמיאות מול ה-3008 שכבר ביסס עצמו כלהיט, ועשוי "לגרור" איתו את התואם מבית אופל להצלחה יחסית ושדרוג תדמית המותג, אירוע נחוץ בפני עצמו. ועל פניו האופל אכן נראה כמו עסקה מצוינת עבור מי שמעוניין בפיז'ו. אבל קל זה ממש לא יהיה.