בקצרה:
  • מיני קאנטרימן מתעדכן, התייקר ועדיין מציע מובילאיי מתריעה בלבד
  • ישווק רק בגרסה היברידית-נטענת עם תג מחיר של 267 אלף שקלים
  • בנוסף, מיני תציג בקרוב גרסת GP חשמלית וקיצונית
פנאי עדכני: מיני קאנטרימן עדכני ישווק בישראל רק בגרסת קופר SE היברידית-נטענת. השינויים העיצוביים צנועים ואם אתם לא סוכני המכירות של המותג ספק אם תוכלו להצביע עליהם. בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע ("8.8) במקום צג צנוע ("6.5), ויש צימוד מתבקש ל-Apple CarPlay עם לוח מחוונים דיגיטלי כמו במיני החשמלית, במקום היחידה האנלוגית הוותיקה.
אבל עדיין (רק) עם מובילאיי: למרות התייקרות של 22 אלף שקלים, רשימת האבזור נותרה זהה וכוללת בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי עור, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי וחימום, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "18 קלים. אבזור הבטיחות צנוע מהמקובל וכולל בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית מבוססת-מצלמה ולא רדאר בדומה למערכות מודרניות. בהיעדר התרעה מקורית לסטייה מנתיב ובוודאי תיקון אקטיבי כמקובל כיום אפילו במכוניות סופר-מיני שמחירן פחות ממחצית, מחוייבת היבואנית בהתקנה מקומית של מערכת התרעה.
תערובת חשמל ובנזין: גם השינוי בצד המכאני קל. מנוע בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (125 כ"ס, 9- כ"ס) מחובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית. מנוע חשמלי (95 כ"ס, 7+ כ"ס) מחובר ישירות לגלגלים האחוריים. התפוקה המשולבת עומדת על 220 כ"ס (4- כ"ס), עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות וטווח נסיעה נקי מזיהום של 49 ק"מ.
הצהרת כוונות: מיני GP, היא באופן היסטורי גרסת הקצה בייצור מוגבל לדגמי הביצועים של המותג. אם תרצו, מקבילה לגרסאות RS בפורשה. אחרי שלחשמלית הראשונה שלה הצמידה את השם קופר, על שם מי ששכנע את BMC להזריק לגרסת המקור קצת סטרואידים אשר הביאו לה שלושה ניצחונות מפורסמים בראלי מונטה קרלו, הבחירה בגרסת GP חשמלית אמורה להעלות את רף הביצועים והיכולות הדינמיות עוד יותר.
מה אנחנו יודעים: ב.מ.וו לא מפרסמת כל מידע טכני אודות הדגם, פרט לתמונות מניסויי נהיגה בנורבורגרינג. ניתן לשער שהמנוע החשמלי יהיה בהספק דומה לגרסת GP הרגילה, כלומר כ-300 כ"ס. החיבור לגלגלים הקדמיים יהיה ישיר דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה. סביר להניח שגם נתון הזינוק ל-100 קמ"ש יהיה דומה (5.2 שניות) או אף טוב יותר, אבל ספק לגבי המהירות המרבית (265 קמ"ש), נתון בו מכוניות חשמליות אינן מצטיינות.
מהתמונות נראה כי ההבדלים מסתכמים בסבכה שונה ואטומה מלפנים ובוויתור על צינור פליטה מאחור. פרט לכך, כל רכיבי האווירודינמיקה הייחודיים והמוקצנים של GP רגילה עשו דרכם גם לחשמלית, לרבות מסיטי אוויר גדולים סביב בתי הגלגל העשויים קרבון, ומאפשרים להרחיב את מפסק הסרנים ללא פגיעה במקדם הגרר. וכמובן ספוילר אחורי מסיבי בקצה דלת תא המטען. כך גם לגבי מערכת הבלימה המשודרגת (360 מ"מ מלפנים) וצמיגי הנקוק וונטוס S1 איוו-2 דביקים (225/35) על חישוקי "18, זהים ל-GP הרגילה.
מה אנחנו חושבים: כשמיני בוחרת להציג את ה-GP בגרסה חשמלית, מדובר בחתיכת הצהרת כוונות. ובהתחשב בכך שכבר בניסיון הראשון שלה עם חשמל היא הצליחה לשמר את היכולת הדינמית המוכרת, מסקרן מאוד יהיה לנהוג בה.
הקאנטרימן העדכני מעט מאכזב על הנייר. לא רק שהוא יקר מבעבר ולא משדרג משמעותית ביחס לדגם היוצא, הוא גם נחות מבחינת רף מערכות בטיחות הנדרש למכונית מודרנית כיום. על אחת כמה וכמה כשמדובר בתג-מחיר של יותר מרבע מיליון שקלים.