נקודות חשובות בקצרה:
  • רנו קנגו החדש הוצג היום, 13 שנה לאחר שהושק קודמו
  • לא תופתעו לשמוע שיש לו גם גרסה חשמלית לצד הבנזין והסולר
  • הושק באירופה כעת, יגיע לישראל רק בסוף 2021
טייק 3: רנו קנגו הראשון הושק כמסחרית קטנה בסוף שנות ה-90, לפני יותר מ-20 שנה. ובכל זאת, הדור החדש שהושק היום (ה') הוא בסך הכל השלישי בשושלת. בשני העשורים נמכרו יותר מ-4 מיליון יחידות אבל בעוד הדור הראשון שלו היה מהדגמים הפופולאריים בקטגוריה הצעירה דאז, הדור השני שהוצג ב-2007 הצליח רק לזנב בנתוני המכירות של סיטרואן ברלינגו, רב המכר בקטגוריה כבר עשור. כמו קודמו, גם הקנגו החדש יעניק בסיס למרצדס סיטאן, מסחרית קטנה שתוצע גם בגרסת נוסעים מפוארת בשם T קלאס.
מה חדש בו: רנו נמנעת בינתיים מלפרסם מידע מלא על המסחרית אך המראה שונה, גם אם לא באופן ניכר, הודות לחרטום חדש וקווים אגרסיביים יותר. סביבת הנהג עברה שינוי דרמטי יותר והיא מודרנית בהרבה, בין היתר עם מסך מגע גדול במקום הצג המיושן בקנגו הנוכחי.
הוא ישווק בשתי גרסאות אורך-מרכב. עם נפח הטענה של 3.3 עד 3.9 קוב לגרסה הקצרה, 4.2 עד 4.9 קוב לארוכה, בתצורת ואן להובלת סחורות או תצורת נוסעים, כנראה עם מקום לשבעה בגרסה הארוכה. אפשר להמר על מערכות בטיחות אקטיביות לרבות בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב ושטחים מתים, הקרנה של מצלמת הנסיעה לאחור על המראה (לטובת נסיעה עם מטען) ובקרת יציבות מותאמת לסיוע בנסיעה עם נגרר.
יש גם חשמלי: היצע המנועים מוכר לרבות הבנזין (1.33 ליטר) והדיזל (1.5 ליטר), עם תיבת הילוכים ידנית או כפולת-מצמד. בנוסף תוצע גם גרסה חשמלית מלאה, ככל הנראה עם טווח נסיעה ארוך מ-200 ק"מ בתנאי אמת שמציע הקנגו ZE היוצא.
ועוד פרט מעניין. תהיה לו דלת צד אחורית עם מפתח של 141 ס"מ, רחבה כפליים מהדגם היוצא. לדברי רנו הטוענת כי מדובר במפתח הנדיב ביותר בתעשייה כיום, יש בכך יתרון משמעותי בפריקה וטעינה באזורים עירוניים.
מה אנחנו חושבים: קטגוריית המסחריות הקטנות צפויה להפוך למנוע צמיחה של ממש בשנים הקרובות, בעיקר עקב הדרישה הגואה לרכבי משלוחים קטנים דוגמתן. אך לקנגו לא צפויים חיים קלים כלל ועיקר, שכן הוא מתחרה ישירות בסיטרואן ברלינגו, שהרים את הרף המקובל בקטגוריה ומשמש בסיס לשני דגמים נוספים: אופל קומבו, וטויוטה פרואייס סיטי, וכנראה ישמש בסיס גם לפיאט דובלו הבא. ואי אפשר לשכוח את פולקסווגן קאדי בדור חדש לחלוטין שינחת במהלך השנה?
בקיצור, לא פשוט. האם הקנגו יצליח להתמודד עם הארמדה של מתחרים עדכניים שמוצבת מולו? מוקדם לומר. מה שבטוח, הקטגוריה הזו עומדת לגדול לרמת להיט.