בקצרה:
  • אודי A5 מתחדשת קלות עם מראה רענן ומנוע חסכוני יותר
  • רוצים בקרת שיוט אדפטיבית ולוח מחוונים דיגיטלי? 26 אלף אקסטרה
  • גם ה-RS5 הקיצונית ב-740 אלף שקל לא תצויד באבזור מתבקש
מרעננת פניה: ה-A5 המעודכנת נראית אגרסיבית מבעבר הודות ליחידות תאורה עדכניות וסבכה שונה. בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע "10.1 (במקום צג "7 נשלט חוגה מיושן). על הדרך מתפנה כך מקום לתא נוסף בקדמת בורר ההילוכים. סעיף האבזור כולל בין היתר ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית, ומערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב והתרעת שטח מת. אבל. מאכזב לגלות שלוח מחוונים דיגיטלי ובקרת שיוט אדפטיבית לא מוצעים כציוד תקני. למרות מחיר של כ-350 אלף שקלים, תדרשו לשלם עוד 26 אלף שקלים לאבזור שמגיע בדגמי הקונצרן שמחירם מחצית.
קצת יותר חסכונית, קצת יותר חזקה: מנוע 2.0 ליטר בנזין מוגדש מקבל מערכת היברידית קלה ויוצע בשתי רמות הספק, 150 כ"ס כגרסת בסיס (ספורטבק בלבד), 204 כ"ס בשתי תצורות מרכב (190 כ"ס בעבר), עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית. הספורטבק החלשה תזנק ל-100 קמ"ש ב-9.1, בעוד החזקה יותר תסיים את המיאוץ הקלאסי ב-7.2 שניות (0.3 שניות פחות מבעבר) ולקופה ידרשו 7.1 שניות (קיצוץ 0.2 שניות).
ויש גם גרסת קצה, שוב בלי אבזור מתבקש: גם ה-RS5 (ב-740 אלף שקל) עברה מתיחת פנים, עדיין עם V6 כפול-מגדשים בנפח 2.9 ליטר (450 כ"ס), תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה. גם הביצועים נותרו ללא שינוי: 3.9 שניות ל-100 קמ"ש, 250 קמ"ש מרביים.
אבזור הפוזה מרשים כבעבר, כולל חישוקי "20 ענקיים. אבל שוב בוחרים בצ'מפיון שלא לצייד את מכונית הקצה שלה והמאוד (מאוד) נוקשה, באביזר שיהפוך את הנסיעות השגרתיות בעיר לנסבלות ואת הנהיגות בכביש מפותל או במסלול למהנות יותר. שוב, בולמי זעזועים אדפטיביים, המשנים את רמת הקשיחות, ומשפרים משמעותית את נוחות הנסיעה אינם חלק מהציוד התקני.
כדאי להזכיר כי מדובר לא רק ציוד תקני במתחרות ישירות כמו ב.מ.וו M4 או מרצדס C63 AMG, אלא גם בגרסאות בסיסיות יותר שמחירן קרוב למחצית כמו ה-430 למשל. במבחן שערכנו ל-RS5 שלפני מתיחת הפנים הזכרנו את נוחות הנסיעה המאוד מגבילה וזה צפוי להיות המצב גם הפעם. ולכן לא מפתיע לגלות כי גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני אינו חלק מהמפרט התקני, לדעתנו אביזר חובה במכונית חזקה כל-כך עם יומרות ספורטיביות.
מה אנחנו חושבים: גרסת הקופה של אודי נראתה טוב מרגע לידתה, וכיום נראית אפילו טוב יותר. עדכוני מנוע יאפשרו לה להיות גם חסכונית ונקייה מבעבר. נשאלת רק השאלה האם תג מחיר נמוך ב-50 אלף שקל מב.מ.וו סדרה 4 החדשה יסייע לה שיווקית, ואנחנו בכלל לא משוכנעים בכך.
מה עם ה-RS5? גם לפני מתיחת הפנים - שלא שינתה בה כמעט דבר למעט מראה - מדובר היה במכונת נהיגה עם יכולת-על על הנייר, אבל פספוס גדול על הכביש המקומי עם רמת נוחות בלתי אפשרית ביומיום עקב הבחירה לוותר על בולמי זעזועים אדפטיביים. ויש לנו מה לומר גם על שאר האבזור הצנוע מדי ביחס לתג המחיר. חבל.