בקצרה:
  • זהו דגם חשמלי רביעי של קונצרן PSA, חמישי של היבואנית לובינסקי
  • הבסיס, המנוע והסוללות מוכרים - 136 כ"ס, 317 ק"מ של טווח
  • תג המחיר (199 אלף שקל) גבוה ב-24 אלף שקלים מהבנזין
3 צפייה בגלריה
DS3 קרוסבק-E
DS3 קרוסבק-E
(צילום: רונן טופלברג)
גם היא מתחברת לשקע: ה-DS3 קרוסבק מקבלת את יחידת ההנעה החשמלית המאוד מוכרת לנו של קונצרן PSA, בה מצוידות פיז'ו 208, 2008 ואופל קורסה שמשווקת כאן. המנוע החשמלי מפיק 136 כ"ס, הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 9 שניות והיא מוגבלת ל-150 קמ"ש. מצברים 50 קוט"ש מקנים לה טווח נסיעה של 317 ק"מ בין טעינות. טעינה מהירה (100DC) תאפשר מילוי הסוללה ל-80% בתוך כחצי שעה.
מה עוד צריך לדעת עליה: מבחינה עיצובית היא כמעט זהה לגרסאות הבנזין של הדגם (למעט פתחי מפלט ועם חישוקים שונים) וגם במקרה של תא הנוסעים ההבדלים צנועים וכוללים בעיקר תצוגת נתוני יחידה חשמלית במסך המגע ("10.3) ובלוח המחוונים הדיגיטלי ("7). לדברי DS, מרחב המחיה לנוסעים ונפח תא המטען (350 ליטר) זהה לגרסאות הבנזין, אבל ללא גלגל חלופי.
3 צפייה בגלריה
DS3 קרוסבק-E
DS3 קרוסבק-E
(צילום: רונן טופלברג)
רשימת האבזור כוללת משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, מצלמת נסיעה לאחור עם חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ריפוד מושבים משולב עור ומתכוונים ידנית וחישוקי "18 קלים. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
3 צפייה בגלריה
DS3 קרוסבק-E
DS3 קרוסבק-E
(צילום: רונן טופלברג)
מה אנחנו חושבים: ה-DS3 קרוסבק היא דגם רביעי בהיצע החשמלי של קונצרן פיז'ו סיטרואן שנוחת כאן, והופך בכך את היבואנית לובינסקי ל"מחושמלת" ביותר בשוק המקומי - כולל תוספת חשמלית אחת ממותג MG הסיני. אי אפשר שלא לזהות כאן כיוון ברור ובאותה נשימה, קשה להאמין שראשוניות זו לא תעניק לה יתרון אסטרטגי בעתיד.
ובנוגע ל-DS3 קרוסבק המחושמלת. עם כל הכבוד למיתוג היוקרתי, עם כ-200 אלף שקלים המכונית הזו לא רק יקרה ב-24 אלף שקלים מגרסת הבנזין הבסיסית (סכום המספיק לתדלוק של שלוש שנים לפחות), היא גם יקרה ב-34 אלף שקלים מפיז'ו 2008e הזהה לה מכאנית, אך שימושית בהרבה. כך שמבחינת תמורה, לפחות בביתה שלה יהיה לה קשה. מצד שני, אם תצליח לשכנע בכך שהיא מיישרת קו עם לקסוס UX300e, הרי שיש לה יתרון מחיר של 60 אלף שקלים, וזו כבר עבודה קלה בהרבה.