בקצרה:
  • ה-F-פייס יהיה דגם ראשון של יגואר עם מנוע היבירידי-נטען
  • עם הרבה כוח ו-53 ק"מ נקיים מזיהום, אבל תג-מחיר גבוה מאוד
  • גרסאות הבנזין ללא שינוי, עדיין עם מערך בטיחות צנוע מדי
אחרי חמש שנים: ה-F-פייס, כניסה ראשונה של יגואר לקטגוריית רכב הפנאי, עובר עדכון מאוחר, לא פחות מחמש שנים לאחר שהושק כניסיון ראשון של היצרנית הבריטית בקטגוריה. במסגרת העדכון מצטרפת גרסה היברידית-נטענת (P400e) לראשונה בחטיבת יגואר של קונצרן JLR בו שותפה עם לנד רובר. מנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים ומנוע חשמלי מפיקים ביחד 404 כ"ס, יש תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.3 שניות, 2 שניות פחות מגרסת הבנזין ללא הסיוע החשמלי (P250), למרות משקל עצמי גבוה בכ-300 ק"ג (נושק ל-2.2 טון). מצברי 17.1 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של 53 ק"מ. מנוע בנזין מוגדש - ארבעה צילינדרים, 2.0 ליטר - ימשיך ללא שינויים, למרות שהוא היחיד בהיצע הדגם באירופה שלא מקבל מערכת היברידית קלה (48V) לצמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים.
מה עוד חדש: למרות מתיחת הפנים המאוחרת, ללא ספק פועל יוצא של הקשיים עמם מתמודדת בשנים האחרונות היצרנית, שינויים עיצוביים כמעט בלתי מורגשים. בתא הנוסעים שוחררה חוגת ההילוכים המיותרת לגמלאות לטובת בורר מופעל חשמלית (כמו ג'ויסטיק). יש מתגי בקרת אקלים שונים, הגה בעיצוב שונה ומסך מגע גדול מבעבר ("11.4 לעומת "8) עם רזולוציה גבוהה משמעותית. במפתיע, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) אינו ציוד תקני בגרסאות בנזין.
רשימת האבזור בגרסת S הבסיסית עם מנוע בנזין (458 אלף שקל) כוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים קדמיים, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "19. במפתיע, מתיחת הפנים לא הביאה עמה שינוי באבזור הבטיחות והוא עדיין צנוע מהמקובל ברכבי הפנאי שעולים רבע ממנו - רק בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב.
רוצים בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, והתרעת שטח מת גם לפתיחת דלת כשהשטח לא פנוי, שלמו 30 אלף שקלים נוספים לגרסת S+ וקבלו אותם, יחד עם כיוון חשמלי להגה, חימום למושבים הקדמיים משטח טעינה אלחוטי ובולמי זעזועים אדפטיביים.
מה אנחנו חושבים עליו: יגואר הוא מותג עם מורשת שרק מעטים בעולם הרכב יכולים להתחרות בה. אבל היסטוריה מפוארת בצד, כעת הוא מתמודד עם היצע דגמים ותיק מדי, לא מספיק תחרותי ובעיקר יקר מאוד. וזה נכון במיוחד במקרה של ה-F-פייס שמחירו גבוה משמעותית ממתחרים אירופאים. כמה יקר מהם? בין 100 ל-150 אלף שקל יותר מאודי Q5, וולוו XC60 וב.מ.וו X3. גם בהשוואה בין גרסאות בנזין, גם בין גרסאות היברידיות נטענות.
אז נכון שהוא פחות נפוץ מהם ויותר ייחודי, ונכון שהוא גדול במעט ובגרסה היברידית יש לו יתרון ביצועים על אודי וב.מ.וו. אבל תוספת המחיר כאן היא פשוט גבוהה מדי ותכשיל אותו בניסיון לפנות לקהל הרחב. וחבל שכך.