בקצרה:
  • המיני הוותיקה עוברת מתיחת פנים שניה במספר
  • עם חרטום עדכני, מסך מגע חדש ולוח מחוונים דיגיטלי
  • לישראל היא תגיע באמצע השנה הנוכחית
פעם שניה: זוהי מתיחת פנים נוספת למיני הנוכחית, דור שלישי בשושלת מאז הרנסנס עת הוצגה לראשונה במהדורתה המודרנית בסוף 2013. העדכון רלוונטי לגרסאות שלוש דלתות, חמש דלתות וקבריולה, לרבות הקופר SE החשמלית.
השינוי העיצובי המרכזי הוא לחרטום עם סבכה עדכנית בעלת מסגרת בצבע שחור וצבע המרכב בחלקה האמצעי, כמו גם חישוקים קלים עדכניים. בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע עדכני בגודל זהה ("8.8), ולוח מחוונים דיגיטלי ("5) במקום יחידה אנלוגית.
השינוי החשוב ביותר הוא תוספת של מערכת להתרעת סטייה מנתיב, שתאפשר אמנם לוותר על התקנה מקומית של מערכת כזו, אך יש לזכור כי עדיין מדובר במערכת פסיבית בלבד, בשונה מהמקובל. גם יכולת מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, שהוצעה כאן כאופציה בתוספת תשלום, הורחבה עם אפשרות לזחילת פקקים.
מה עוד צריך לדעת עליה: מנועי שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 102 כ"ס ב-ONE או 136 כ"ס בקופר נותרו ללא שינוי. הקופר S עם מנוע 2.0 ליטר הספק של 178 כ"ס, 14 כ"ס פחות בגלל התקנת מסנני חלקיקים אבל ללא פגיעה בביצועים. כל המנועים ישווקו בישראל עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד, או ידנית שישה הילוכים כאופציה בהזמנה מיוחדת. מיני תציע לראשונה כאופציה מערכת בולמי זעזועים אדפטיביים, שלדברי היצרנית מסוגלת - בהתאם לתנאים - לשפר את כושר הספיגה ב-50%.
מה אנחנו חושבים: מיני כיום היא אחת המכונית הוותיקות בשוק הרכב ועל פי המקובל, דגם חדש מהייסוד כבר היה צריך לנחות כאן. זה לא קורה, ומתיחת הפנים שביצעה הפעם, היא סוג של מכונת הנשמה שאמורה לאפשר למותג עד זמן קצר של חסד.
אז כן לפיאט זה לקח 13 שנים כדי לעדכן את ה-500, אבל ממיני הנמצאת בשליטת ב.מ.וו אנחנו מצפים שלא תישאר מאחור ותסחט את הלימון עד שיתייבש. בעיקר כשבקרוב גם רנו תעניק לה תחרות עם ה-5 אותה היא צפויה להחיות. המראה האייקוני הוא עדיין נקודת חוזקה, אבל הוא גם הופך במהירות לנקודת האור החיובית היחידה. קדימה מיני, את מסוגלת ליותר מזה.