בקצרה:
  • גם היצרנית הסינית רוצה טנדר שטח קרבי
  • מכונה 'באחה סנייק', ומנצל את הסמל המסחרי של קארול שלבי
  • יכולת העבירות שודרגה, המנוע נותר ללא שינוי
האגדה של פורד, עכשיו בסין: קרול שלבי מהדמויות המפורסמות בהיסטוריית תעשיית הרכב האמריקאית, האיש שדאג לניצחון המפורסם של פורד על פרארי במירוץ 24 השעות של לה מאנס וייסד את אחת מסדנאות השיפורים המפורסמות בעולם, מתמחה בשיפור והשבחת ביצועים של קונצרן פורד (כמובן), בעיקר גרסאות קצה למוסטנג ול-F150.
בצד השני של הגלובוס, היצרנית הסינית גרייטוול מעוניינת להציג תשובה לטנדר הקיצוני של פורד, עם גרסת קצה לטנדר החדש שלה. והשם שבחרה עבורו הוא 'באחה סנייק', עם השראה ברורה מדגמי הקצה של סדנת שלבי אמריקן המפורסמת. שלא לומר סוג של העתקה בוטה.
טנדר קרחנה: פורד הייתה ראשונה להציג טנדר שעבר השבחה לטובת יכולת שטח קיצוניות, הקרובות ביותר לרכבי המירוץ מהבחאה 1000, עם ה-F150 ראפטור בתחילת העשור. ההצלחה שכנעה אותה להרחיב את המשפחה עם הריינג'ר ראפטור. המתחרים כמובן הגיבו. ראם עם ה-TRX ובמידה פחותה שברולט קולורדו ZR2. ועכשיו גם הסינים רוצים.
כבסיס משמש הקאנון, טנדר העדכני של החברה שיורש את הסטיד ששווק גם אצלנו ללא הצלחה. הוא כעת משווק בתאילנד, דרום אפריקה, ניו זילנד ואוסטרליה, כאלטרנטיבה לטויוטה היילקס. השדרוג המכאני העיקרי נוגע למערך מיתלים המאפשר הגבהת מרכב של כחמישה ס"מ, ונתמך בולמי זעזועים של FOX עם מיכל חנקן לטובת עמידות גבוהה ו-14 מצבי קשיחות. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי שטח אגרסיביים של Toyo מסדרת Open Country R/T על חישוקים ייחודיים. נוסף גם שנורקל לטובת צליחת מעברי מים עמוקים - או אפקט ויזואלי מתבקש.
המנוע נותר ללא שינוי, 2.0 ליטר טורבו-דיזל עם 163 כ"ס בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה (גם לכביש) עם הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל מאחור. אבל השינוי המשמעותי הוא להופעה. מלפנים עם סבכה אגרסיבית, פגוש קדמי שונה המשפר את זווית הגישה, כנפיים מורחבות לבתי הגלגלים, בעוד שבארגז ממוקמים צמד צמיגים רזרביים, כמקובל ברכבי מירוץ. בתא הנוסעים יש בעיקר גווני הופעה.
מה אנחנו חושבים: מי לא אוהב טנדרים, במיוחד כאלה שעברו השבחת שטח ראויה המשפרת את היכולת והמראה. קצת חבל שבמקרה של הטנדר הסיני גם המנוע לא זכה לתוספת סוסים מתבקשת, אותו אולי תשמור גרייטוול לגרסה קיצונית עוד יותר בעתיד. אנחנו בעד.