בקצרה:
  • גרסאות בסיס לדגמי המותגים ריינג' רובר ויגואר
  • בשני המקרים עם מנועי שלושה צילינדרים
  • הצפי: לפנות לקהל יעד רחב הרבה יותר
שלישייה: ספק אם חובבי המותגים הבריטיים היו מאמינים שאי פעם זה יקרה, אבל נפח מנוע הריינג' איווק והיגואר E-פייס הוא 1.5 ליטר בלבד. הוא מוגדש כמובן, אבל עם שלושה צילינדרים בלבד עם מערכת היברידית קלה (48V). ההספק המרבי עומד על 160 כ"ס, יש תיבת שמונה הילוכים אוטומטית וההנעה קדמית. בכך הוא מחליף את יחידת ה-2.0 ליטר ארבעה צילינדרים עם תשעה הילוכים והנעה כפולה-קבועה בגרסאות הבסיס הקודמות ששווקו כאן.
בשניהם הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 10.3 שניות, 1.8 שניות פחות מגרסת הבסיס הקודמת של האיווק (P200), בעוד ב-E-פייס אלו הן 2.7 שניות יותר מהגרסה הקודמת (P250). בשניהם המנוע הקטן והוויתור על הנעה כפולה מפחיתים קצת יותר מ-50 ק"ג במשקל שנותר גבוה ביחס למקובל ונושק ל-1.8 טון.
מה עוד צריך לדעת: במקרה של ה-E-פייס מדובר בגרסה שעברה לאחרונה מתיחת פנים, ותג המחיר (340 אלף שקל) זהה לדגם ששווק כאן עד כה עם מנוע חזק יותר והנעה כפולה. השדרוג נוגע לרשימת האבזור בה נוספו מסך מגע גדול יותר ("11.4 לעומת "10.2), עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto שלא הוצע בעבר, מצלמות היקפיות לעומת מצלמת נסיעה לאחור פשוטה, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית וחישוקים גדולים יותר ("18 לעומת "17).
במקרה של האיווק רשימת האבזור נותרה ללא שינוי אך המחיר נמוך ב-30 אלף שקלים. מערכות הבטיחות המתקדמות של השניים בגרסאות הבסיס צנועות, עם בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב בלבד, בעוד בקרת שיוט אדפטיבית מוצעת רק בגרסאות הבכירות – 369 אלף שקל לריינג' 375 אלף שקל ליגואר.
מה אנחנו חושבים: האיווק הוא כיום רב המכר של לנד רובר בארץ ובעולם, ונראה כי למרות שגרסת הבסיס שלו עדיין יקרה יחסית, היא תסייע לו להיות פופולארי עוד יותר מבעבר. במקרה של יגואר מדובר בדגם ותיק שלא זוכה לאותה מידת נחשקות של אחיו לקונצרן, ובמקרה שלו תג המחיר שנותר זהה לדגם היוצא, לא יאפשר לו להציג שיפור בנתוני המכירות הצנועים.