• יגואר E-פייס, מעכשיו גם היברידי-נטען עם 55 ק"מ נקיים מזיהום
  • גם מנועי בנזין רגילים יזכו לתמיכת חשמל עם מערכת היברידית-קלה
  • צפוי להגיע אל אולם התצוגה המקומי בחודש מרס 2021
הקטן של יגואר: ליצרנית הבריטית היו ציפיות גבוהות מרכב הפנאי הקטן E-פייס שהושק לפני שלוש שנים וחצי, בהתחשב פופולאריות הגואה של כלי רכב מסוגו. אבל זה לא עבד. כבר עם השקתו הוא נתפס כעוף מוזר בהיצע של המותג. כך למשל הוא מבוסס על פלטפורמה ותיקה משותפת לריינג' רובר איווק הקודם, עם קשר הדוק לבסיס שהוענק למכוניות המשפחתיות של בעלת הבית הקודמת - פורד.
בשונה משאר הדגמים העושים שימוש באלומיניום, שלו מבוססת פלדה. ויגואר גם בחרה במנוע רוחבי והנעה קדמית, שיטה שלא הופיעה מאז ה-X-טייפ, וגם שם נחלה כישלון חרוץ. בשורה תחתונה, הוא לא הצליח מול מתחרים כמו ב.מ.וו X1, וולוו XC40, אודי Q3 ומרצדס GLA.
בכוח החשמל: היחידה ההיברידית-נטענת (מכונה P300e) זהה לזו שכבר הוצגה בלנד רובר - באיווק של ריינג' ובדיסקברי ספורט, ומשלבת בין מנוע בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (200 כ"ס) שמעביר כוח לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, ומנוע חשמלי (109 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים האחוריים ומאפשר הנעה כפולה. התפוקה המשולבת עומדת על 309 כ"ס, הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.5 שניות.
מצברי 15 קוט"ש מעניקים טווח של 55 ק"מ נקיים מזיהום, אך מערכת החשמל מוסיפה 390 ק"ג בהשוואה לגרסת הבסיס המצוידת באותו מנוע בנזין (P160), ובסך הכל 2,173 ק"ג. זה כל כך הרבה עד כי אחיו הגדול ממנו, ה-F-פייס היברידי-נטען (המצוייד בסוללות ובמנוע בנזין גדולים יותר) כמעט-זהה במשקל.
חשמל מתון: מנוע הבנזין מוגדשים הרגילים – שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (160 כ"ס) וארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (200 עד 300 כ"ס) – מקבלים מערכת היברידית קלה (48V) עם מתנע-גנרטור המסייע בצמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים. לכל המנועים תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית ב-1.5 ליטר, כפולה קבועה ב-2.0 ליטר.
מה עוד חדש: השינויים העיצוביים קלים ומתקדמים בעיקר בחרטום עם יחידות תאורה, סבכה ופגוש שונים. בתא הנוסעים יש כעת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) מסך מגע גדול ("11.4 לעומת "10 בעבר) עם רזולוציה גבוהה יותר, גלגל הגה ובורר הילוכים בעיצוב שונה. לדברי יגואר, נקודות החיבור של המתלה הקדמי הוקשחו על מנת לשפר את נוחות הנסיעה ולהפחית את הרעידות.
מה אנחנו חושבים: ה-E-פייס התקשה להתמודד מול מתחריו הישירים בגלל איכות ביצוע נמוכה שהתבטאה בתא הנוסעים, בנוחות ובהתנהגות הכביש המגושמת. יגואר מבטיחה לטפל בנקודות אלו, אבל אנחנו בספק אם זה יהיה מספיק בכדי להתמודד עם המתחרים העדכניים.
היתרון העיקרי יהיה כמובן בגרסה היברידית-נטענת, שם היצע המתחרים מצומצם יותר וכולל בעיקר את ב.מ.וו X1 ו-X2, וולוו XC40 ו-DS7. אלא שהטבות המס ששונו הפכו את דגמים אלו לפחות אטרקטיביים על-פני גרסאות הבנזין רגילות. ואלה לא חדשות טובות במיוחד עבור יגואר.