• אחרי הקופה והקבריולה, סדרה 4 תוצע גם במרכב ארבע דלתות
  • רכבי הפנאי X3 ו-X4 עוברים מתיחת פנים קלה
  • הגעה ארצה ברבעון הראשון של 2021
רק כמו קופה: זהו דור שני לגראן קופה, המצטרפת להיצע סדרה 4 הכולל גם את הקופה והקבריולה, אבל עם שתי דלתות צד אחוריות שנוספו. בהשוואה לגראן קופה היוצאת היא ארוכה ב-14 ס"מ (478 ס"מ), רחבה ב-2.5 ס"מ, גבוהה ב-5 ס"מ (144 ס"מ), ועם בסיס גלגלים ארוך ב-4.5 ס"מ (285.5 ס"מ). תא המטען דווקא הצטמצם ב-10 ליטר (470 ליטר).
היצע מנועי בנזין מוגדשים הוא המוכר של ב.מ.וו, ארבע צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 184 כ"ס ב-420 ו-245 כ"ס ב-430, עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית. ל-440 הבכירה שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם 374 כ"ס (48 כ"ס יותר), ומערכת היברידית קלה (48V), העוברים לכל הגלגלים באמצעות תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 4.7 שניות, קיצוץ של 0.4 שניות לעומת ה-440 היוצאת (הנעה אחורית), בדרך ל-250 קמ"ש מרביים.
מה עוד צריך לדעת עליה: העיצוב החיצוני מאמץ את החזית המוכרת של סדרה 4 עם סבכת הכליות הענקית והשנויה במחלוקת, והוא גם מאפשר הפחתה של מקדם הגרר (מ-0.29 ל-0.26) הודות לפתחי אוורור נפתחים ונסגרים בהתאם לצורך. סביבת הנהג זהה לקופה לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול מבעבר ("10.25 לעומת "8.8).
ב.מ.וו גם מבטיחה שיפור ביכולת הדינמית הודות למרכב קשיח מבעבר, הרחבת מפסקי הסרנים (ב-5 ס"מ מלפנים ו-3 ס"מ מאחור), הפחתת משקל מזרועות המתלים ואופציה לבולמי זעזועים אדפטיביים (ציוד תקני ב-440). כל מערכות הבטיחות של היצרנית יוצעו כאן לרבות בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית וסיוע בתמרון התחמקות ממכשול.
יש גם פנאי עדכני: ב.מ.וו גם מעדכנת את רכבי הפנאי X3 ו-X4, עם שינויים קלים לעיצוב החיצוני הכוללים (איך לא) סבכת כליות גדולה יותר, יחידות תאורה ופגושים שונים. בתא הנוסעים עם מסך מגע גדול מבעבר בגרסאות הבסיס ("10.25 לעומת 6.5") וגדול יותר בגרסאות בכירות ("12.3), לוח המחוונים דיגיטלי עדכני ("12.3) ועיצוב שונה לקונסולה המרכזית.
היצע מערכות הבטיחות נותר ללא שינוי, אבל היכולת שלהן שופרה, בעיקר בהתמודדות בנסיעה עירונית. המנועים עברו בירושה מהדגם היוצא, אבל הם מקבלים כעת מערכת היברידית קלה (48V) לצמצום צריכת הדלק. ההספקים נותרו ללא שינוי – 184 כ"ס ב-20i הבסיסי עד 360 כ"ס ב-M40i הבכירה. כבעבר הם מחוברים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה.
גרסאות הקצה, X3M ו-X4M מקבלות שינויים למנוע שישה צילינדרים כפול מגדשים (גל ארכובה קל יותר ומערכת שימון משודרגת) המעלים במעט את נתון המומנט (ב-5.1 קג"מ ל-66.3 קג"מ) ללא שינוי בנתון ההספק – 510 כ"ס. אלה מאפשרים לשני רכבי הפנאי לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות, קיצוץ של 0.3 שניות בדרך ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.