• יגואר XF הוותיקה אמורה הייתה - אך לא הצליחה - להתחרות בכבוד מול הגרמניות
  • כעת היא מותחת פנים, מצמצמת את היצע הגרסאות ומוזילה את המחיר
  • כשתגיע לישראל ברבעון הראשון של השנה הבאה צפויים לה חיים קשים
מול הגרמנים: יגואר XF הוצגה כמחליפת ה-S-טייפ בסוף 2007, ושמונה שנים מאוחר יותר (2015) הציגה את הדור השני (והנוכחי) בשושלת. אבל היא בבעיה. שכן בשני העשורים האחרונים, אף לא אחת ממכוניות הסאלון של היצרנית הבריטית הצליחה להתקרב - מבחינת מספר המכוניות שמכרה, אך גם תדמיתית - למתחרותיה הגרמניות כמו אודי A6, ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס. בישראל המצב קשה עוד יותר, שכן בשנה החולפת עלו על הכביש המקומי רק שתי יחידות ממנה.
אז מה חדש: העיצוב החיצוני נותר כמעט ללא שינוי, בעוד שבתא הנוסעים יש כעת מסך מגע עדכני וגדול יותר ("11.4 לעומת "8 בעבר) ולוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) שיוצע כציוד תקני. השדרוג המשמעותי ביותר לטעמנו הוא ויתור על חוגת-הילוכים מיושנת לטובת בורר קונבנציונלי. היצע המנועים והגרסאות הצטמצם דרמטית, עם ויתור על מנועי בנזין ודיזל בסיסיים ועם שישה צילינדרים, כמו-גם על תיבה ידנית. המנוע הרלוונטי לישראל יהיו בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר בשתי רמות הספק – 250 או 300 כ"ס.
בשני המקרים הוא יחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, עם הנעה אחורית במנוע הבסיסי יותר וכפולה-קבועה בחזק. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.9 שניות ו-6.1 שניות בהתאמה, בשני המקרים איטי ב-0.2 שניות מהדגם היוצא. בחו"ל ישווק גם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר עם מערכת היברידית קלה (48V) והספק של 204 כ"ס, אך הוא כלל הנראה לא יעשה עליה.
מה אנחנו חושבים: יגואר נמצאת בתקופה לא פשוטה כבר שנים ארוכות, עם יותר מדי כשלונות שיווקיים בעיקר בדגמים שבעבר היו הלחם והחמאה של יצרנית היוקרה הבריטית - מכוניות סלון בינוניות וגדולות. למרות הצלחות במחלקת העיצוב ומקוריות מבורכת לצד השטאנץ הגרמני, היא לא התקרבה אפילו לכמות המכירות של אודי-ב.מ.וו-מרצדס, ואצלנו מפגרת כיום אפילו אחרי קאדילק ואלפא רומיאו.
האם ה-XF העדכנית תשנה את המצב ותהפוך את המגמה? לא נראה כך. הדגם מאוד ותיק וכבר כשהוצג לפני חמש שנים מצא עצמו בנחיתות תכנונית מול מובילות הקטגוריה. בצעד של אין-ברירה החליטה יגואר להוזיל את ה-XF ב-10% בבריטניה, אבל גם כך ספק אם זה יעזור לה, אפילו במולדת השוביניסטית מבחינה מוטורית. דווקא בישראל הרגישה הרבה יותר למחיר זה עשוי לעזור, אבל רק במידת מה.