פולקסווגן טרנספורטר ופורד טרנזיט, שני כלי הרכב המוכרים והסופר-פופולאריים באירופה, צפויים לחלוק את אותה פלטפורמה ויחידות הנעה. זאת במסגרת שיתוף פעולה שהוכרז בין החטיבות המסחריות של היצרניות. שיתוף הפעולה יתבטא בייצור של כ-8 מיליון מסחריות וטנדרים במהלך העשור לאחר תחילת השיווק.
2 צפייה בגלריה
פורד טרנזיט EV
פורד טרנזיט EV
אב טיפוס לפורד טרנזיט חשמלי
שיתופי פעולה בין יצרניות רכב הפכו נפוצים מאי פעם במטרה להוזיל את עלויות הפיתוח והייצור והם נפוצים בעיקר בקטגוריית המסחריות. פיז'ו-סיטרואן מפתחת ומייצרת עבור טויוטה את הפרו-אייס ואת הפרו-אייס סיטי על בסיס סיטרואן ג'אמפי וברלינגו בהתאמה, פיאט למשל מייצרת עבור הצרפתים את פיז'ו בוקסר וסיטרואן ג'אמפר על בסיס הדוקאטו ועד לא מזמן רנו ייצרה עבור אופל את הוויוארו והמובאנו על בסיס טראפיק ומאסטר. כלי תקשורת באירופה מדווחים כי המהלך עשוי לחסוך ליצרניות כמיליארד דולר.
במסגרת שיתוף הפעולה תהיה פורד אחראית לפיתוח וייצור ואן (טרנספורט וטרנזיט העתידיים) וטנדר (אמרוק וריינג'ר). פולקסווגן תהיה אחראית על פיתוח וייצור ואן עירוני עם הקאדי החדש שנחשף לאחרונה, וישמש בסיס לטרנזיט קונקט החדש.
פורד תעשה גם שימוש בפלטפורמה המודולארית לרכבים חשמליים של פולקסווגן (MEB) לצורך ואן עתידי, אם כי במקרה זה יהיה הבדל משמעותי יותר בין הגרסה של פולקסווגן לזו של פורד, שכן כל אחת מהן תפותח ותייוצר בנפרד. פורד תציג את המסחרי החשמלי ב-2023 עם צפי למכירות של כ-600 אלף יחידות.