• פורשה פנאמרה טורבו הסופר-חזקה הפכה לטורבו S וקיבלה עוד 80 כ"ס. עכשיו היא סופר-אקסטרה מהירה
  • חייבים להודות. 630 כ"ס במכונית עם ארבעה מושבים נראה גם לנו קצת מיותר
  • אצלנו בכל אופן מאוהבים בעיקר את היברידית-נטענת הבסיסית, שנראית כמעט אותו דבר
כאילו שהיה חסר קצת כוח: הפנאמרה טורבו הופכת כעת לטורבו S. זה נשמע אמנם כמו סוג של סמנטיקה, אבל זה כל כך לא. מנוע ה-V8 בנפח 4.0 ליטר שייצר קודם 550 כ"ס עוקרי הרים ומקמטי אספלט (מקווים שיש בין הקוראים מי שיעריך את ההומאז'), מפיק כעת עוד 80 כ"ס או בסך הכל 630 כ"ס. זה המון, וזה גם אחראי לזמן האצה מעמידה ל-100 קמ"ש של 3.1 שניות בלבד (חצי שניה פחות) 11.2 שניות מעמידה ל-200 קמ"ש (שיפר של שניה וחצי), בדרך ל-315 קמ"ש מרביים (9 קמ"ש יותר).
מי שמרגיש שזה קצת חזק לו, מוזמן לבחור דווקא ב-GTS עם מנוע ה-V8 שתספק רק 480 כ"ס (20 כ"ס יותר מהקודמת). רק, כי זה יספיק לה לזינוק ב-3.9 שניות ארוכות מאוד, או ל-200 קמ"ש ב-15.1 שניות, בדרך ל-300 קמ"ש מרביים. אגב, אם זה עדיין מעניין אתכם, השיפור המשמעותי ביותר לדברי היצרנית הוא בפעולת המנוע המדמה טוב יותר מנועים אטמוספריים. סעפת הפליטה הפכה "ליברלית" יותר וביצרנית מבטיחים שגם פס הקול שופר. הפנאמרה הבסיסית תוצע מעתה עם מנוע V6 בנפח 2.9 ליטר כפול-מגדשים, לעומת 3.0 ליטר ומגדש יחיד בדגם היוצא. ההספק זהה: 330 כ"ס.
את המכונית מהשיא בנורבורגרינג לא תוכלו לרכוש (בינתיים): פורשה קבעה לפני כשבועיים זמן הקפה מרשים ב"רינג" עם הטורבו S, מהיר ב-13 שניות מהטורבו היוצאת. לדברי פורשה היא מחזיקה כך בשיא ההקפה למכונית פאר, 0.3 שניות פחות ממרצדס GT63S. וזה חביב, כי זה מכריח אותנו להזכיר לפורשה שבשיא הקודם אותו קבעה עם הפנאמרה טורבו ב-2016, התגאתה בכך שמדובר במכונית ארבע דלתות המהירה ביותר, תואר בו מחזיקה כיום יגואר XE פרוייקט 8.
אחת הסיבות העיקריות לקיצוץ המרשים בזמנים הם צמיגי מישלין פיילוט ספורט-קאפ 2, גומי יעודי למסלול המותקן לרוב על מכוניות על קיצוניות בהרבה. ואם תכננתם לבדוק בקרוב עד כמה אתם מסוגלים להתקרב להקפה המרשימה של לארס קרן, נהג המבחן של פורשה ומי שאחראי על ניפוץ השיאים של היצרנית, תשכחו מזה. את הצמיגים הקרביים פורשה תציע רק בהמשך, כיום תיאלצו להסתפק בסדרת פיילוט ספורט 4S, העשויה תרכובת גומי פחות דביקה.
5 צפייה בגלריה
פורשה פנמרה טורבו
פורשה פנמרה טורבו
את הפנאמרה של לארס קרן לא תוכלו לרכוש בנתיים
ויש גם היברידית נטענת חדשה: גרסאות היברידיות נטענות מהוות כ-60% מסך מכירות הדגם באירופה, ובישראל מדובר ביותר מ-90%. הגרסה החדשה מכונה 4S E-Hybrid ומצוידת באותו מנוע חשמלי של גרסת 4E-Hybrid הבסיסית (136 כ"ס). מנוע הבנזין - V6 כפול מגדשים בנפח 2.9 ליטר - מפיק כאן 440 כ"ס, 110 כ"ס יותר.
התפוקה המשולבת עומדת על 560 כ"ס, מה שמאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות בדרך ל-290 קמ"ש מרביים, קיצוץ 0.9 שניות ו-12 קמ"ש יותר מגרסת הבסיס. מצברים גדולים יותר (17.9 קוט"ש לעומת 14.1 קוט"ש) מאפשרים 54 ק"מ נקיים מזיהום, 13 ק"מ יותר מגרסת הבסיס.
הנקודה הישראלית ומה אנחנו חושבים: מרבית השינויים שבוצעו בפנאמרה לא באמת רלוונטיים לשוק המקומי. כאן תמשיך להימכר המכונית בגרסה היברידית-נטענת בסיסית שהודות להטבת המיסוי מהווה את מקסימום הפוזה לשקל שהלקוח יכול לקבל. ואם להודות על האמת, די בצדק, מכיוון שהרלוונטיות בשיפור הביצועים של גרסאות הקצה החזקות ממילא - גם לפני העדכון - לא ממש רלוונטי במדינה כמו ישראל. אם לסכם, מדובר במפגן כוח מרשים, שהוא בדיוק מה שלמדנו לצפות מהיצרנית הגרמנית. ובאותה נשימה, הוא לא מפתיע או מחדש דבר.