• יצרנית הטנדר החשמלי (שלא יוצר עדיין) ניקולה תשתף פעולה עם GM
  • שוק הטנדרים החשמליים עומד להיות הדבר החם הבא
  • טסלה הבטיחה "טנדר מעולם אחר", האחרות יקיימו כנראה לפניה
4 צפייה בגלריה
הבאדג'ר של ניקולה, GM תסייע בייצור
הבאדג'ר של ניקולה, GM תסייע בייצור
הבאדג'ר של ניקולה, GM תסייע בייצור
מפתיע, אבל לא כל-כך: ג'נרל מוטורס מפתיעה והופכת לבעלת 11% מחברת ניקולה שבסיסה בפיניקס, אריזונה, המבטיחה לשלב (עוד) טנדר חשמלי בשוק הרכב האמריקאי בעיקר. לאחר שעסקה בעבר בתכנון משאית חשמלית, חשפה החברה בתחילת השנה הנוכחית רעיון לטנדר חשמלי גדול, עם תכניות לחשיפה רשמית ומלאה בחודש ספטמבר. תזמון הודעת הרכישה של GM אינו מקרי כך נראה.
4 צפייה בגלריה
ניקולה באדג'ר
ניקולה באדג'ר
ניקולה באדג'ר - מסעיר
כדאי להזכיר בהקשר זה כי מדובר בחברה צעירה מאוד שהוקמה ב-2015 והפכה ציבורית רק לאחרונה, תוך שהיא מצרפת אליה את סטפן גירסקי, לשעבר בכיר בהנהלת GM. לדברי מארי ברה העומדת בראש הקונצרן הענק, גירסקי הוא זה שניהל את המגעים הראשוניים בין החברות. שילובו בחברה מלמד כי המגעים החלו מוקדם הרבה יותר.
בכך מצטרפת ניקולה לטסלה, ריביאן ופורד, כאשר שתי האחרונות עתידות להציג בעתיד הלא רחוק טנדר חשמלי משלהן. ג'נרל מוטורס עצמה, תחת חטיבת המסחריות GMC. אמורה אף היא להציג את ההאמר החשמלי. טנדר חשמלי נוסף צפוי להגיע לשוק הרכב האמריקאי. ניקולה, יצרנית רכב חשמלי מפיניקס אריזונה, שהציגה בעבר משאיות חשמליות, חושפת כעת תמונות ומידע ראשוני על באדג'ר (Badger - גירית), טנדר חשמלי ראשון לחברה, לקראת חשיפה רשמית באירוע ייעודי שתערוך בספטמבר.
4 צפייה בגלריה
ריביאן R1T
ריביאן R1T
ריביאן R1T - מתחרה קטנה-גדולה
מה כוללת השותפות? ראשית, כסף כמובן. GM ששילמה 2 מיליארד דולר עבור 11 האחוזים בחברה, יכולה לשלב בין היתר מנהל מטעמה בניקולה, אך זו כמובן רק ההתחלה. הקונצרן האמריקאי צפוי לסייע ליצרנית הקטנה להמשיך ולתכנן ולייצר את הבאדג'ר (גירית), טנדר עם מערכת הנעה מיוחדת במינה המשלבת סוללות חשמל רגילות ותא דלק, ועשויה לאפשר כך טווח נסיעה של 965 ק"מ. ההספק המרבי עומד על 906 כ"ס, המומנט המרבי על 133 קג"מ. הזינוק מעמידה ל-60 מייל לשעה (96 קמ"ש) אמור להסתיים בזמן של 2.9 שניות בלבד. לא מפתיע עם פוטנציאל כוח שכזה.
4 צפייה בגלריה
 GMC האמר, בשלבי התכנון הראשוניים
 GMC האמר, בשלבי התכנון הראשוניים
GMC האמר, בשלבי התכנון הראשוניים
(GMC, מתוך יוטיוב)
ניקולה מאמינה ששיתוף הפעולה יחסוך לה כ-4 מיליארד דולר בעלויות תכנון, פיתוח וניסוי. בנוסף, היא כנראה תוכל לוותר על הקמת פס ייצור ייעודי לטנדר ותשתמש ביכולות העצומות של GM, אשר תזכה ללא ספק לעידוד מצד ועדי העובדים החזקים. ג'נרל מוטורס מצדה תוכל לשלב בטנדר החדש את מערכות החשמל החדשות שפיתחה, לרכב פרטי ומסחרי, ולצבור בכך ניסיון רב.
לוח הזמנים: הטנדר של ניקולה אמור היה להיחשף בספטמבר, אך ענייני קורונה - שהפכו בינתיים לתירוץ מקובל לעיכובים, בכל תעשייה, בכל העולם - דחו זאת בשלושה חודשים לדצמבר. כרגע מתוכננת ההשקה להיערך באריזונה, וכשנה מאוחר יותר אמור להתחיל ייצור סדרתי. שנה מוקדם יותר צפויה GM להוציא לשוק את ההאמר החשמלי, אף הוא טנדר בעל יכולות מרשימות.
מה אנחנו חושבים: אם לפני 10 שנים הייתם מאיימים על חוואי טקסני באקדח טעון, ודורשים ממנו לומר שהטרנד הבא בעולם הרכב האמריקאי יהיה טנדר חשמלי, הוא היה מסרב לפלוט את השטות הזו. אם הייתם מספרים לו שהחברות הלוהטות ביותר בתחום הטנדרים בתחילת העשור הזה יהיו בעלות שמות עמו ריביאן, ניקולה או אפילו טסלה, הוא היה שולח אתכם להסתכלות.
ובכל זאת, זה בדיוק מה שקורה. דווקא בקטגוריה הכי שמרנית בשוק האמריקאי - השמרני ללא קשר - מתפתחת תחרות טכנולוגית עזה, עם רעיונות מקוריים ופיתוחים פורצי דרך. ולמרות שמדובר בכלי רכב שבדרך כלל נתפסים כמיותרים למי שאינו עובד עימם, הם עשויים להיות המעניינים ביותר בתעשייה. חכו חכו.