• אם חסרה לכם היברידית-נטענת נוספת בשוק הרכב המקומי, DS סוגרת את הפינה
  • עם לא פחות משלושה מנועים, ה-DS7 קרוסבק הזו תאפשר טווח של 62 ק"מ
  • על בסיס פיז'ו 3008, תשווק החל מעתה עם 300 כ"ס ותמורת 300 אלף שקל
3 צפייה בגלריה
DS7 קרוסבק
DS7 קרוסבק
(צילום: ניר בן זקן)
300 כ"ס, 62 ק"מ טווח נקי: הגרסה ההיברידית-נטענת היא החזקה ביותר בהיצע של החברה, עם מפרט הינע מרשים. כמו ב-3008 ההיברידי-נטען שעליו הוא יותר מרק מבוסס גם כאן הסידור כולל מנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (200 כ"ס) ומנוע חשמלי עם 110 כ"ס המחוברים לגלגלים הקדמיים בעזרת תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. אבל יש גם מנוע חשמלי נוסף (113 כ"ס) שמחובר ישירות לגלגלים האחוריים. כולם ביחד - 300 כ"ס.
ויש לזה מחיר. המערכת החשמלית על מנועיה וסוללותיה מארגנת השמנה של 400 ק"ג, וזה לא פחות מהמון. לביצועים בקו ישר זה לא מפריע, ההיפך הוא הנכון. ההשוואה לבנזין עם 180 כ"ס תביך את הדגם הפשוט עם זינוק מהיר בלא פחות מ-3 שניות ל-100 קמ"ש (5.9 שניות) ותוספת של 20 קמ"ש למהירות המרבית (240 קמ"ש). מצברים בקיבולת 13.2 קוט"ש אמורים לאפשר לכם לנהוג כל הדרך לעבודה ללא טיפת בנזין, אלא אם היא מרוחקת מהבית ביותר מ-62 ק"מ. אגב, נפח תא המטען זהה לגרסאות רגילות (555 ליטר) אבל מוותר על גלגל חלופי ומסתפק בערכת תיקון.
מי נגד מי? עוד ועוד דגמים היברידיים-נטענים מועמסים על שוק הרכב המקומי, והמגמה רק תלך ותחריף. במקרה של ה-DS מדובר במתחרים ישירים דוגמת וולוו XC40 T5 PHEV וב.מ.וו X1 xDrive 25e. איך הוא מולם על הנייר? חזק יותר (עוד 38 כ"ס לעומת וולוו, עוד 80 כ"ס מול ב.מ.וו), מאיץ ל-100 קמ"ש מהר יותר בשנייה עד שנייה וחצי עם טווח חשמלי גדול במעט (5 ק"מ מהגרמני, 12 ק"מ מהשוודי-סיני). תג המחיר זהה ל-X1, גבוה ב-40 אלף שקל מה-XC40 אלא שיש לזכור כי זה האחרון לא כולל הנעה כפולה כמתחריו.
אבזור? ללא שינוי: רשימת האבזור זהה לגרסאות DS7 רגילות שמאובזרות בנדיבות בכל מקרה. לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע ("8), משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי "19 קלים ובולמי זעזועים אדפטיביים. מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, עירנות נהג, זיהוי תמרורים. הגרסה הבכירה מוסיפה מסך מגע בגודל "12, חימום, קירור ועיסוי למושבים הקדמיים, מערכת ראיית לילה תרמית ומצלמת חניה היקפית.
3 צפייה בגלריה
DS7 קרוסבק
DS7 קרוסבק
(צילום: ניר בן זקן)
מה אנחנו חושבים: עוד צעד של קונצרן PSA בדרך להעניק לגיטימיות למותג היוקרה הצעיר יחסית DS, עם תג-מחיר שמתחכך ביוקרה גרמנית מבוססת דוגמת ב.מ.וו. מחד, הוא חזק ומצויד יותר מהמתחרה ממינכן, מאידך הוא נעדר אקסלוסיביות של מותגי רק-יוקרה ונשען על דגם עממי שעולה חצי. בעיה. האם הדרך הנכונה לחצוב לעצמו מעמד שיצדיק תג-מחיר גבוה היא לא למצמץ ולהסס וליישר קו פיננסי? לא בטוח שאפילו ב-PSA יודעים לענות על כך בביטחון. ימים יגידו.