בקצרה:
  • שתי יחידות מה-500 החדשה והחשמלית נחתו בישראל, כנראה לצרכי תקינה
  • ערוץ הרכב מעריך: תג מחיר מפתיע של כ-130 אלף שקלים לגרסה מוגבלת טווח
  • שיווק רשמי עשוי להתחיל רק בעוד כחצי שנה לאחר תקינה וניסוי מקומי
3 צפייה בגלריה
( רונן טופלברג)
הגיעה, ללא בנזין: ה-500 החשמלית מצוידת במנוע חשמלי ומשווקת בעולם בשתי רמות הספק, 95 כ"ס או 118 כ"ס. גרסת הבסיס עם מצברי 23.8 קוט"ש וטווח נסיעה מוגבל של 180 ק"מ במסלול משולב או 240 ק"מ בשימוש עירוני. לגרסה הבכירה מצברים בקיבולת 42 קוט"ש וטווח של 320 ק"מ בין טעינות. לשתיהן אפשרות לטעינה מהירה (50DC לבסיסית, 85DC לבכירה) המאפשרים מילוי ל-80% בתוך כ-35 דקות.
הגרסה החזקה תזנק ל-100 קמ"ש ב-9 שניות, 3.9 שניות פחות מגרסת הבנזין (1.2 ליטר, 69 כ"ס) המשווקת כיום, בדרך ל-150 קמ"ש מרביים. החלשה תסיים את המיאוץ הקלאסי ב-9.5 שניות בדרך ל-135 קמ"ש מרביים. לשתיהן בורר עם שלושה מצבי נהיגה מאפשר שליטה על אספקת הכוח ושילוב מערכת טעינה רגנטיבית (אגירת אנרגיה) בזמן האטה.
בישראל תשווק בשלב ראשון כך נראה הגרסה הבסיסית, ותג המחיר לפי הערכות צפוי לעמוד על כ-130 אלף שקלים בלבד. בסמלת היבואנית שקלו בעבר להעניק עמדת טעינה לכל רוכש רכב ונראה שינסו לעשות זאת גם עם ה-500 למרות שלחלק ניכר מקהל היעד היותר-צעיר שלה, אין אפשרות להתקין כזו בבית.
3 צפייה בגלריה
(רונן טופלברג)
רגילה, פתוחה או בשלוש: פיאט תציע את ה-500 בגרסה רגילה עם שתי דלתות (זו שהגיעה כעת ארצה), עם גג בד נפתח או עם שלוש דלתות, שתיים מהן בצד הנוסע, האחורית והצרה שבהן נפתחת בזווית הפוכה לקדמית כדי לשפר את הנגישות למושב האחורי.
500 החשמלית מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין וייעודית, עם מידות נדיבות בהשוואה ל-500 היוצאת. עוד 6 ס"מ באורך וברוחב (363 ס"מ ו-169 ס"מ בהתאמה), עוד שני ס"מ בבסיס הגלגלים (232 ס"מ).
תצויד במערכות בטיחות אקטיביות, כציוד תקני לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב וזיהוי תמרורים, בעוד הגרסה הבכירה מוסיפה גם בקרת שיוט אדפטיבית. לכל הגרסאות לוח המחוונים הדיגיטלי ("7), אבל הבסיסית ביותר נטולת מסך מגע עם מתקן לסלולארי במקום, לגרסת הביניים מסך בגודל "7 והבכירה ביותר כוללת מסך מגע "10.25. בזו האחרונה תאפשר היצרנית מגוון גדול של בחירת גוונים וגימורים שונים.
3 צפייה בגלריה
(רונן טופלברג )
מה אנחנו חושבים: יבואנית פיאט תשווק בתחילה את ה-500 הבסיסית, בחירה שנראית הגיונית שכן הפיאט הקטנה יחסית היא מכונית עירונית באופיה, עם קילומטרז' יומי נמוך יחסית. לכן, כך מצפים בסמלת, בעיית הטווח אינה צפויה להשפיע על הקניה שתהיה אטרקטיבית בזכות תג-מחיר נמוך יחסית. יהיה מעניין.
פניית ynet לסמלת נענתה ב"בשלב זה אין לסמלת תגובה".