• יגואר F-טייפ קופה מעודכנת הגיעה לאולם התצוגה של היבואנית
  • השינויים קלים מאוד. לגרסת הבסיס 300 כ"ס, כאופציה תשווק V8 עם 575 כ"ס
  • המחיר מתחיל ב-588 אלף שקל לקופה, 648 אלף שקל לקבריולה
3 צפייה בגלריה
יגואר F-טייפ
יגואר F-טייפ
(צילום: ניר בן זקן)
בקצרה: יגואר F-טייפ, מכונית ספורט מרהיבה במרכב קופה או קבריולה, נחשפה לפני שמונה שנים כסוג של הומאז' ל-E-טייפ האייקונית. בסוף 2019 עברה מתיחת פנים ונחתה במחסני הנמל של היבואנית כבר בחודש אפריל. רק כעת ודווקא בזמן הסגר המונע נסיעות מבחן היא מגיעה לאולם התצוגה בהרצליה.
מה חדש: המראה אינו שונה מהותית והשינויים מתמקדים בחרטום עם יחידות תאורת לד צרות יותר, סבכה גדולה מבעבר ופתחי אוורור מודגשים על מכסה המנוע. יש גם חישוקים בעיצוב שונה ומסיט אוויר בולט יותר מאחור. בתא הנוסעים כוללים השינויים לוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3), מסך מגע גדול יותר ("10 לעומת "8) ואפשרות צימוד Apple Car Play ו-Android Auto שלא הייתה קיימת בעבר. אבזור הבטיחות כולל כעת שש כריות אוויר (ארבע בעבר) והתרעת שטחים מתים אקטיבית. כבעבר יש בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב.
מה נשאר: המנוע הפופולרי ביותר יהיה בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר (300 כ"ס) עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית שמעבירה כוח לגלגלים האחוריים. יש גם מערכת הכוונת מומנט באמצעות הבלמים, המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה. הביצועים נותרו ללא שינוי: 5.7 שניות ל-100 קמ"ש, 250 קמ"ש מרביים.
בהזמנה מיוחדת - ובמחיר שיהיה גבוה ממיליון שקלים - תוכלו לקבל את גרסת "R" עם מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר שמשחרר בעזרת מגדש-על 575 כ"ס, עם הנעה כפולה-קבועה ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני. זו תזנק ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות בלבד בדרך ל-300 קמ"ש. בהתאם היא מצוידת גם במערכת בלימה משודרגת.
מה אנחנו חושבים עליה: יגואר F-טייפ היא אחת היצירות המוטוריות הנאות ביותר על הכביש כבר מספר שנים, וכעת היא נראית אפילו טוב יותר. גם תא הנוסעים עבר עדכון מתבקש, לרבות שדרוג של מערכות הבטיחות. מה שלא השתנה הוא מחיר גרסת הבסיס. לשלם כ-600 אלף שקלים על מכונית קופה עם מנוע 2.0 ליטר זה פשוט יותר מדי כסף למותג שנלחם כרגע על תדמיתו. רוצים להבין עד כמה? אם פורשה קאיימן הבסיסית שמציגה נתונים דומים זולה ממנה ב-100 אלף שקלים, יש ליגואר ללא ספק בעיית תמחור.