סקודה חושפת את האוקטביה RS iV גרסת קצה למשפחתית הצ'כית ומכונית היברידית ראשונה של חטיבת הביצועים. בישראל היא צפויה לנחות במהלך 2021.
האוקטביה RS iV מצוידת ביחידה היברידית-נטענת מוכרת של קונצרן פולקסווגן בה מצוידות גם קופרה לאון ופולקסווגן גולף GTE עדכניות, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר (150 כ"ס) ומנוע חשמלי עם 115 כ"ס, בזמן שההספק המשולב עומד על 245 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד המאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות ו-225 קמ"ש מרביים, איטי משמעותית (ב-0.7 שניות ו-25 קמ"ש) מהאוקטביה RS היוצאת.
מצברי ליתיום-יון בקיבולת 13 קוט"ש, הממוקמים מתחת לספסל האחורי, מאפשרים טווח נסיעה חשמלי רשמי של 60 ק"מ ללא שימוש במנוע הבנזין. סקודה מציינת כי מערך המיתלים וההגה זכו לכיול שונה במטרה לשפר את היכולות הדינמיות. בהמשך צפויה גם RS "רגילה", עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר המוכר של פולקסווגן.
מבחינה עיצובית נבדלת ה-RS iV מאוקטביה רגילה בפגושים אגרסיביים יותר עם פתחי אוורור מודגשים ומדומים מלפנים, צמד מפלטים מאחור, סבכה קדמית מושחרת, מסיט אוויר בקצה דלת תא המטען וחישוקי "19. בתא הנוסעים יש הגה שלוש צלעות שטוח בחלקו התחתון, מושבים בעלי תמיכה משופרת ודיפוני קרבון ואלקנטרה.