בקצרה:
  • עשור אחרי החשמלית הראשונה, רנו חושפת משפחתית נקייה מזיהום
  • למגאן-E מנוע עם 217 כ"ס ו-450 ק"מ בין טעינות
  • צפויה להתחיל שיווק באירופה ובישראל בשנה הבאה
חשמל מורחב: רנו היא מחלוצות תעשיית הרכב עם מכונית חשמלית, עם הזואי שהוצגה כבר ב-2012. ברנו מציינים כי המגאן-E תהיה מכונית נוסעים נקייה מזיהום שלישית בהיצע, והיא תתמודד בקטגוריות המשפחתיות מול פולקסווגן ID3 ויונדאי איוניק 5. בכך היא תשלים היצע חשמליות הכולל נציגות גם בסגמנט סופר מיני עם הזואי העדכנית, ומיני עם טווינגו-E.
רנו מציגה את המגאן-E בגרסת ייצור, אבל עם מדבקות הסוואה כחלק מניסויי נהיגה אחרונים אותם תבצע בחודשים הקרובים. העיצוב שומר על חלק מהמוטיבים בקונספט שהוצג לפני כחצי שנה, לרבות יחידות תאורה קדמיות ואחוריות הפרוסות לכל רוחב המרכב, וידיות פתיחת דלתות מוסלקות לטובת הפחתת מקדם הגרר. מערכת מצלמות במקום מראות מהקונספט לא עשו דרכן לגרסת הייצור.
על בסיס ניסאן: כבסיס תשמש פלטפורמה קיימת שהוסבה לאכלס מנוע חשמלי ומצברים (CMF-EV), המשותפת לניסאן אריה, בשונה מפולקסווגן ויונדאי העושים שימוש בפלטפורמה ייעודית. רנו לא מפרסמת נתונים מלאים, אותם היא שומר להשקה הרשמית. נזכיר כי בהשוואה למגאן האצ'בק הנוכחית הקונספט שהוצג קצר ב-15 ס"מ (436 ס"מ), צר ב-1.5 ס"מ (180 ס"מ), אבל עם בסיס גלגלים ארוך ב-3 ס"מ (270 ס"מ) ותוספת של 6 ס"מ לגובה (150.5 ס"מ).
המנוע החשמלי מפיק 217 כ"ס ומחובר ישירות לגלגלים הקדמיים. מצברים בקיבולת 60 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה של 450 ק"מ בין טעינות. יתכן ובעתיד תוצע גם גרסה עם מנוע נוסף לגלגלים האחוריים והנעה כפולה, כמו גם גרסת ביצועים נקייה מזיהום תחת מותג אלפין המשמשת כחטיבת הספורט של רנו כיום.
מה אנחנו חושבים: רנו אומנם הייתה אחת מיצרניות הרכב הראשונות באירופה להציע מכונית חשמלית, אבל כמעט עשור לאחר מכן היא נותרה מאחור, מול פיז'ו-סיטרואן, קונצרן פולקסווגן ויונדאי המציעים חשמליות מודרניות ושימושיות.
המגאן-E שתתחיל שיווק באופן רשמי בשנה הבאה נראית בינתיים כמי שאומנם מיישרת קו עם מתחרות מודרניות, אך לא קובעת רף חדש. מצד שני לרנו יש תוכניות גדולות לגבי הנעה חשמלית, עם החייאת ה-5 וה-4 המיתולוגיות בגרסאות מודרניות נקיות מזיהום. בהשוואה ליצרניות אחרות, יש לה הרבה ידע וניסיון עם יחידות חשמליות, וגם היסטוריה עשירה של מכוניות מעניינות ופורצות דרך. לכן היא בהחלט מסתמנת כמי שעשויה לחזור בשנים הקרובות להיות מהמובילות של התעשייה בתחום ההנעה הנקייה מזיהום.