בקצרה:
  • ה-e-טרון GT הוא דגם ראשון על בסיס חשמלי ייעודי ולא פלטפורמה מוסבת
  • את הבסיס תעניק פורשה טייקן, האחות הספורטיבית לקונצרן פולקסווגן
  • והוא יגיע ארצה. התכנון כרגע: המחצית השניה של 2021
אין בסיס טוב יותר לדגם ספורטיבי: שנתיים לאחר הצגת גרסת אב-טיפוס לe-tron GT, חושפת אודי תמונות ופרטים ראשונים על המכונית הסדרתית כפי שתוצג בקרוב (מאוד). היא תהיה אמנם דגם חשמלי שני מבית אודי אחרי ה-e-טרון - על בסיס פלטפורמת MLB המשותפת לדגמי הפנאי ה"רגילים" - שהשיק את מתקפת הדגמים החשמליים של היצרנית, אבל ראשון להשתמש בפלטפורמה ייעודית לכך.
וכדי לעשות זאת בחרה אודי ביכולות של השכנה לקונצרן, פורשה. למעשה, ה-GT הוא רכב ספורטיבי שעושה שימוש בבסיס ומכלולי הנעה של פורשה טייקן, לרבות צמד מנועים חשמליים - אחד בהספק 455 כ"ס המחובר לתיבה עם שני יחסי העברה וכוח שעובר לגלגלים האחוריים, השני עם 238 כ"ס וחיבור ישיר לגלגלים הקדמיים.
אז כמובן, תהיה כאן הנעה כפולה וההספק המשולב יעמוד על 650 כ"ס, והביצועים יהיו מצוינים כמובן - זינוק ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.5 שניות בין היתר. גם המצברים יגיעו מהאחות פורשה - 93.4 קוט"ש שיעניקו טווח של כ-400 ק"מ, עם אפשרות לטעינה סופר-מהירה בהספק 270 KW שידאגו ל-80% סוללה ב-22 דקות.
מה עוד אנחנו יודעים עליה: מידות? חשבו על RS7 - האורך דומה, אבל היא רחבה ונמוכה ממנה. תמונות של המכונית פורסמו עם מדבקות הסוואה כמקובל בניסויי נהיגה, כך שאת חשיפת המראה הסופי לרבות סביבת הנהג ותא הנוסעים, שומרת אודי להשקה הרשמית.
מה עוד? אודי טוענת שאין ב-GT קישוטים לפוזה בלבד - ר"ע כונסי ומסיטי אוויר - אלא שכולם נושאים בתפקיד מוגדר להפחתת מקדם הגרר ושיפור כוח ההצמדה, לרבות ספוילר אחורי מתרומם חשמלית בהתאם למהירות ולמצב הנהיגה הנבחר. כמו בפורשה, גם לאודי יהיו תאי מטען מלפנים ומאחור. צפו למיתלי אוויר מסביב, היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים, דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור וצמיגים דביקים על חישוקי "21 (בתמונה). אודי תציע בלמים קרמיים כאופציה בתוספת תשלום, אבל לא מוטות מייצבים אקטיביים בהם מצוידת הטייקן באופן תקני או כאופציה בהתאם לגרסה.
מה אנחנו חושבים: המהנדסים של פורשה נחשבים בתעשייה לטובים במיוחד, אם לא הטובים ביותר, ויש להם אינספור קבלות להוכיח את זה. בפעם האחרונה בה סייעו לאודי באופן מסיבי מדובר היה ב-RS2, מכונית שייסדה את קטגוריית הסטיישן-ביצועים הנחשקת. או עדכני יותר, השיפור הדרמטי ביכולת הדינמית של בנטלי קונטיננטל GT נובע מכך שעברה להתבסס על פלטפורמת הפנמרה. ה-e-טרון GT צפויה להציע איכות דומה לחשמלית של פורשה, כנראה עם תג מחיר ידידותי יותר. נשמע לנו כמו משהו ששווה מאוד להמתין לו.