• ב.מ.וו חשפת 128ti, גרסה לוהטת לסדרה 1 עם הפנים לפולקסווגן גולף GTI
  • עם מנוע 2.0 ליטר ו-265 כ"ס, הנעה קדמית ודיפרנציאל מוגבל החלקה
  • בעוד כחודשיים על הכביש באירופה, אצלנו נמצא השיווק "בבחינה"
ביצועי ביניים: זו הפעם השלישית בסך הכל שצמד האותיות ti (ר"ת Turismo Internazionale) מופיע על דגמי ב.מ.וו. הפעם הראשונה הייתה עם גרסה חזקה ל-1800, משפחתית מאמצע שנות השישים, לאחר מכן עם סדרה 3 בגרסת 'קומפקט'.
בעוד ה-135M, הגרסה החזקה בהיצע, מתמודדת מול אודי S3 ומרצדס A35, עם ה-128ti ב.מ.וו מכוונת להתחרות בפולקסווגן גולף GTI, הנחשבת כבר יותר מארבעה עשורים לאמת המידה של קטגוריית הקומפקטיות-חמות. מדובר בשינוי כיוון עבור היצרנית הבווארית, המכוונת בדרך כלל לדגמים מתחרים מבית היריבות היוקרתיות מרצדס A45 ואודי (RS3) שתוצג בקרוב.
פרטים טכניים מלאים צפויים להתפרסם בזמן ההשקה הרשמית בעוד כחודשיים, אך כבר עתה ניתן לדווח כי בחרטומה מוצב מנוע 2.0 ליטר (מוגדש כמובן), משונמך קלות מה-135 החזקה מכולן, עם 265 כ"ס. תיבת שמונה הילוכים אוטומטית תהיה אופציה יחידה והכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה (טורסן) - בשונה מה-135 כפולת ההנעה. אלה מאפשרים לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות.
העיקר הסיבובים: ב.מ.וו מצהירה כי מערכי ההגה והמתלים עברו שינוי (קפיצים מוקשחים, שיכוך מוגבל יותר). הבלמים שודרגו וניתן יהיה לרכוש אותה עם גומי (יותר) ספורטיבי – מישלן פיילוט-ספורט 4 (225/40) על חישוקי "18 ללא תוספת מחיר. נקודה לתזכורת עבור אנשי המוצר ביבואנית דלק, לקראת סגירת ההזמנות. יסמנו וי על האופציה הזו וימנעו מפספוס נוסף בדומה ל-135M החזקה ממנה עוד יותר, שמשווקת בארץ עם צמיגים המיועדים לחיסכון בדלק (קונטיננטל אקו קונטקט) ולא לאחיזה מיטבית.
מה אנחנו חושבים: בהתחשב בציפיות הגבוהות שלנו, ה-135M זכאית לתואר אחת האכזבות היותר-גדולות שלנו בשנה החולפת. כמעט כל מה שאהבנו ב-140 אותה היא החליפה - נעלם. וכקיצונית והיקרה ביותר במשפחה, היא איבדה חלק ניכר מהריגוש הנדרש. על הנייר לפחות, ה-128ti החלשה ממנה לא עוברת כפיתרון לבעיה. אלא שעמיתים אירופאים - ממדינות פחות אדומות - שנהגו בה, טוענים כי היא בהחלט עשויה להיות הדבר האמיתי. וזה בכל זאת מייצר מעט אופטימיות.
ועוד מילה אחת של עידוד לב.מ.וו. הבחירה לייצר דגם ספורטיבי בעל תג-מחיר נגיש יותר, עם ויתור על מירוץ החימוש מול אודי ומרצדס לטובת פזילה לכיוון מותגים עממיים יותר, מתאימה מאוד לרוח התקופה. שורה תחתונה - רוצים לנהוג בה.