טויוטה מתכננת להשיק בתחילת השנה הבאה לנד קרוזר 300 חדש, ספינת הדגל הנוכחית של המותג שאינה משווקת כיום בישראל. הדגם החדש יחליף את ה-200 הוותיק שהוצג לראשונה כבר לפני 13 שנים, שווק במשך תקופה קצרה גם אצלנו ועיקר פרסומו המקומי נזקף לשימוש שנעשה בו - בגרסה ממוגנת ירי - להובלת נוסעים הדורשים אבטחה.
טויוטה אינה מפרסמת בשלב זה כל מידע רשמי, למעט התייחסות החטיבה האוסטרלית של המותג לפיה "הדגם נמצא כעת בתהליך ניסוי ובחינה, ואנחנו לא יכולים בשלב זה לאשר כל מידע טכני לגביו, למעט התאמתו לצרכי השוק האוסטרלי". מכך ניתן להבין כי טויוטה צפויה לשמר את יכולת השטח המפורסמת של הסדרה ולוותר - בניגוד למותגים אחרים - על הפיכתו לרכב פנאי רך. אוסטרליה היא באופן היסטורי אחד השווקים הרווחיים של הלנד קרוזר הגדול.
3 צפייה בגלריה
טויוטה לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר
ספינת הדגל של טויוטה: לנד קרוזר 200 לצד קודמיו ה-80 וה-100
כאמור אין בינתיים כל פרטים טכניים, ועוד לא ידוע האם ה-300 ימשיך להתבסס כמו קודמו על שלדת סולם עם סרן חי מאחור ומיתלים נפרדים מלפנים או שיעבור לבסיס מכוון כביש בדומה לשינוי שלנד רובר ביצעה עם הדיסקברי 3 לפני כעשור וחצי. מנועי ה-V8 של קודמו יפנו מקום ליחידות שישה צילינדרים - V6 בנזין-מוגדש או אטמוספרי עם שילוב מערכת היברידית אותם תתרום לקסוס LS. לצידם יוצע ככל הנראה גם מנוע דיזל חדש בעל שישה צילינדרים.
העיצוב החיצוני לא צפוי להשתנות דרמטית תוך שמירה על הקווים הכלליים שבדגם היוצא. לעומת זאת, תא הנוסעים הוותיק יעבור שינוי מסיבי לרבות תוספות של מערכות בטיחות מתקדמות מאלה המוצעות בסדרה 200 כיום.