• אודי A3 סדאן חוזרת אחרי שנעלמה לתקופה ארוכה
  • המחיר זינק והיא יקרה גם ב-14 אלף שקל מהספורטבק
  • ה-S3 הביצועיסטית תעלה כ-370 אלף שקל
תפסה תחת: זהו דור שני לגרסת סדאן למשפחתית הקומפקטית, בעוד ה-A3 עצמה נמצאת כבר בדור רביעי. בהשוואה ל-A3 ספורטבק המשווקת כאן, בסיס הגלגלים זהה (263.5 ס"מ), אבל היא ארוכה יותר ב-15 ס"מ (449.5 ס"מ), נמוכה ב-1.5 ס"מ (142.5 ס"מ) ובעלת תא מטען עם נפח גדול ב-45 ליטר (425 ליטר).
שאר המפרט זהה לחלוטין לספורטבק לרבות מנוע 1.5 ליטר בנזין-מוגדש (150 כ"ס) עם מערכת היברידית קלה (48V), תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית. נתון הזינוק ל-100 קמ"ש זהה (8.4 שניות) אבל המהירות המרבית גבוהה במעט (232 קמ"ש, 8+ קמ"ש) הודות למקדם גרר נמוך יותר.
רשימת מכולת: האבזור זהה לספורטבק והמשמעות היא שלמרות תג מחיר של 212 אלף שקלים, הרבה יותר ממשפחתיות גדולות ועוד יותר ממשפחתיות סופר-מאובזרות, אין כאן מצלמת נסיעה לאחור שהפכה כמעט לסוג של חובה, אין בקרת אקלים מפוצלת והיא ללא בקרת שיוט אדפטיבית. רוצים את אלה? שלמו 222 אלף שקלים, עוד 10,000 שקל מעבר לגרסת הבסיס. מה יש כן? לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מסך מגע ("10.1) ומנופי שליטה ידנית בהילוכים. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב.
ויש גם S: בנוסף תתחיל היבואנית לשווק גם את ה-S3, גרסת הביצועים לדגם שתוצע בשתי תצורת המרכב, ספורטבק עם חמש דלתות וסדאן עם ארבע. עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש ו-310 כ"ס מבית פולקסווגן. תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה. עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות, עשירית שניה יותר מה-S3 היוצאת. איך זה בהשוואה למתחרות? נתונים זהים לב.מ.וו 135M, אבל מרצדס A35 AMG תקדים במעט את שתיהן.
מה עוד צריך לדעת עליה: שינויים נוספים ביחס ל-A3 רגילה כוללים מיתלים נוקשים יותר, מרכב נמוך במעט (1.5 ס"מ), מגבר בלם אחר ובלמי דיסק גדולים יותר. המראה קרבי יותר הודות לפגושים שונים עם פתחי אוורור גדולים מלפנים ורביעיית מפלטים מאחור, חישוקי "18 קלים ומושבים בעלי תמיכה משופרת מרופדי עור ואלקנטרה, והגה שטוח בחלקו התחתון.
מה אנחנו חושבים: גרסאות סדאן לדגמים קומפקטיים יוקרתיים לא אהובים במיוחד על הקהל האירופאי, וגם בארץ נחשבים תמיד לסוג של בחירת חצי-חצי. מצד אחד דגם יוקרתי ששם דגש מיוחד על עיצוב ותדמית, מצד שני מרכב סדאן שימושי קונוונציונלי שמוותר על האלמנט העיצובי-ייחודי לטובת תא מטען "רגיל" וצללית עניינית יותר. מרצדס לא משווקת כאן את ה-A קלאס סדאן כבר מספר חודשים ותחזיר אותה רק באמצע 2021 וגם אודי לא שיווקה כאן את הסדאן הקטנה זמן מה.
הסיבה לכך היא שמחירי רכב בישראל מחייבים רבים לחשוב גם מהראש ולא רק מהלב. ונראה שגם אודי עושים כך כשהם מחליטים על בניית מוצר שמתאים לשוק המקומי, ולכן מוותרים באופן קבוע על אבזור מתבקש לטובת חסכון של כמה אלפי שקלים, למרות שמדובר בדגמי יוקרה. וחבל שכך.