סקודה חושפת אוקטביה RS חדשה, דור רביעי לגרסה הספורטיבית של המשפחתית הצ'כית. לישראל היא תגיע בתחילת 2021.
ה-RS העדכנית מאמצת את מאפייני גרסת RS iV היברידית-נטענת שהוצגה לפני ארבעה חודשים. בתא הנוסעים יש תצוגה שונה בלוח המחוונים הדיגיטלי ("10.25), יש הגה שלוש צלעות שטוח בחלקו התחתון עם מנופי שליטה ידנית בהילוכים, מושבים בעלי תמיכה משופרת ודיפוני ייחודיים. מלבד מערכות הבטיחות המוכרות, ה-RS תוצע כציוד תקני עם כרית אוויר בין הנהג לנוסע שמיועדת לצמצם פגיעות ראש במקרה של תאונה צידית.
היצע המנועים עבר בירושה מהדגם היוצא – 2.0 ליטר טורבו-דיזל (200 כ"ס) שלא ישווק כאן ו-2.0 ליטר טורבו-בנזין המוכר של הקונצרן עם 245 כ"ס, תפוקה זהה לגרסת הביצועים לאוקטביה RS ששווקה כאן. תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני (VAQ דור 6) משלימות את שרשרת הכוח.
אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות, עשירית שניה יותר מהדגם היוצא, ככל הנראה בשל עליה במשקל העצמי, בדרך למהירות מרבית זהה של 250 קמ"ש. מערכת המיתלים קשיחה יותר מאוקטביה רגילה, מנמיכה את המרכב ב-1.5 ס"מ ונתמכת בולמי זעזועים אדפטיביים. מערכת הבלימה זהה לגרסת הביצועים של ה-RS היוצאת עם דיסקים בגודל 340 מ"מ מלפנים ו-310 מ"מ מאחור.