בקצרה:
  • פיז'ו מציגה 308 חשמלית
  • עם 156 כ"ס וטווח של 400 ק"מ
  • שיווק מקומי במהלך שנה הבאה
חשמל משפחתי: ה-e308 תהיה חשמלית ראשונה בקונצרן הצרפתי על בסיס פלטפורמת EMP2, והיא תשמש בעתיד בסיס לגרסאות נקיות מזיהום של אופל אסטרה ו-DS4. היא תוצע בגרסאות האצ'בק וסטיישן ותתמודד בקטגוריה שצפויה להפוך בשנים הקרובות לליבת השוק האירופאי, עם מתמודדות כמו פולקסווגן ID3, רנו מגאן-E וגם MG4.
המנוע החשמלי חזק יותר מבדגמים חשמליים אחרים של היצרנית (על בסיס פלטפורמת CMP) עם 156 כ"ס המחוברים ישירות לגלגלים הקדמיים. גם המצברים הם בטכנולוגיה עדכנית יותר עם צפיפות תאים גבוהה מבעבר וקיבולת גדולה במעט (54 קוט"ש) והם מאפשרים טווח נסיעה של כ-400 ק"מ. טעינה מהירה (100DC) תאפשר מילוי מצברים מ-20% ל-80% ב-25 דקות.
מה עוד צריך לדעת: לדברי היצרנית נתוני צריכת החשמל (המשפיעה על טווח הנסיעה) הרשמית של ה-e308 הם 12.7 קוט"ש ל-100 ק"מ והיא הטובה ביותר בקטגוריה. היא מושגת בין היתר הודות לשינויים בחזית, בתחתית המרכב וחישוקי "18 ייחודיים שנועדו לשפר את היעילות האווירודינמית, כמו גם צמיגים בעלי התנגדות נמוכה לגלגול.
סביבת הנהג זהה לגרסאות הרגילות עם לוח מחוונים דיגיטלי תלת-ממדי ומסך מגע גדול ( שניהם בגודל "10) עם מתגים לשליטה בתפריטים השונים. גם מערכות הבטיחות יהיו זהות עם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: פיז'ו הייתה מהראשונות באירופה להגיב למגמת ההתחשמלות בתעשיית הרכב, ולהציע גרסאות נקיות מזיהום בדגמי סופר-מיני ורכבי פנאי קטנים, וכעת היא מציעה את החשמל גם בקטגוריית המשפחתיות.
הבעיה העיקרית שלה היא שהיא מתבססת על פלטפורמה קיימת וזה אומנם זול יותר ויעיל יותר מבחינת ייצור, אבל מרבית המתחרות העושות שימוש בפלטפורמה ייעודית מאפשרות ניצול יעיל יותר של מערכת ההנעה מבחינות עיצוביות והנדסיות לטובת מקסום חלל הפנים, טווח הנסיעה והאיכויות הדינמיות. אם תצליח לתמחר אותה נמוך מהן זה עשוי להצליח, אם לא זה יהיה לה קשה הרבה יותר.