בקצרה:
  • מגאן-E תהיה משפחתית חשמלית ראשונה לרנו
  • המראה יזכיר רכב פנאי, הטווח יהיה 470 ק"מ
  • עשויה לנחות כאן במחצית השניה של 2021
החלוצה שנותרה מאחור: לפני כ-15 שנים נחשבה רנו לאחת מחלוצות התעשייה בתחום הרכב החשמלי, עם הצהרות ברורות ולאחר מכן מגוון פרויקטים מעניינים ומוצרים שהקדימו את המתחרים, לרבות הזואי העירונית וכמובן שיתוף הפעולה המסקרן בתחילה ומביך בהמשך עם בטר פלייס הישראלית והיזם שי אגסי שעמד בראשה.
קרלוס גוהן שהוביל את המותג, הרבה לפני ההסתבכות הגדולה שלו עם היפנים, הוליך מהלך נועז שכלל אף - מי זוכר - הקמת מפעל לרכב חשמלי בבית שאן בעידוד המדינה. כל זאת בתקופה שיצרניות גדולות כמו קונצרן פולקסווגן או פיז'ו-סיטרואן דאז, שלא להזכיר את הקוריאניות, בקושי התייחסו לשינוי. היום? כל המוזכרות עקפו את רנו בתור לתקע ומציעות ארסנל דגמים מודרניים, נקיים מזיהום ומשובחים.
אבל המגאן-E, חשמלית מודרנית ראשונה לחברה, עשויה להחזיר את רנו למרכז הבמה. הקומפקטית שתצמח במידות ותכלול גם אלמנטים של רכב פנאי, תישען על פלטפורמת CMF-EV משותפת לניסאן אריה ובשלב ראשון תשווק בשתי גרסאות, שתיהן עם מנוע שמחובר ישירות לגלגלים הקדמיים. בעתיד עשויות להתווסף גם גרסאות כפולות הנעה בדומה לאח היפני.
לבסיסית 130 כ"ס, מצברי 40 קוט"ש וטווח נסיעה של 300 ק"מ, בעוד לבכירה 218 כ"ס, מצברי 60 קוט"ש וטווח של 470 ק"מ. רנו מבטיחה זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות, הגבלה ל-160 קמ"ש ואפשרות לטעינה מהירה (130DC) בגרסה הבכירה שתאפשר טעינת מצברים ל-80% בתוך כחצי שעה. מערכת בלימה רגנרטיבית כוללת ארבעה מצבי עוצמה להאטה באמצעות מנופים מאחורי ההגה.
קצרה יותר, מרווחת יותר: בהשוואה למגאן האצ'בק הרגילה, החשמלית קצרה ב-15 ס"מ (421 ס"מ), צרה ב-3.5 ס"מ (178 ס"מ) אך גבוהה ב-5.5 ס"מ (150 ס"מ). בסיס הגלגלים ארוך ב-3 ס"מ (270 ס"מ) ואמור להקנות לה מרחב מחיה טוב יותר, למרות הקיצוץ בממד האורך.
רנו בחרה אומנם במראה של רכב פנאי, אבל מבטיחה מקדם גרר נמוך. בין היתר בעזרת חישוקי "20 שמפחיתים מערבולת אוויר וידיות פתיחת דלתות נשלפות מלפנים ומוסלקות מאחור. סביבת הנהג מודרנית עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע ענק המופנה לכיוון הנהג, בעוד ידית לבחירת מצב נסיעה (לפנים-אחור-חניה) ממוקמת - בדומה לדגמי מרצדס - משמאל להגה ומשחררת את האזור בין המושבים הקדמיים לטובת אחסון. רנו תצייד את המגאן החשמלית במערכות בטיחות מתקדמות, לרבות שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית המקבלת נתונים ממערכת הניווט.
מה אנחנו חושבים: רנו שהייתה חלוצה נותרה אומנם מאחור, אבל עם המגאן-E היא לפחות מיישרת קו עם דגמים שמסתמנים כמתחרים ישירים כמו סיטרואן e-C4 ויונדאי קונה EV, שניהם כבר בארץ. המפרט שפרסמה רנו אינו פורץ דרך אמנם, אך בהתחשב בשם הכל כך פופולרי באירופה, קשה להמר נגד הצלחתה. בישראל? עד שתגיע אלינו בעוד שנה, יגדל השוק התחרותי כבר עכשיו באופן ניכר, וחייה לא יהיו קלים. מה שיקבע יותר מכל, יהיה המחיר. לטיפולכם, קרסו.