בקצרה:
  • הדייטונה SP3 תהיה המכונית החזקה ביותר של פרארי ללא סיוע חשמלי
  • 840 כ"ס מ-V12 אטמוספרי וזינוק ל-100 קמ"ש ב-2.85 שניות
  • רק 599 יחידות ייוצרו, במחיר של שבעה מיליון שקל לפני מיסים
בחזרה לדייטונה: הדייטונה SP3 היא המכונית החזקה ביותר של פרארי שלא נעזרת בסיוע חשמלי, ודגם ראשון לעשות שימוש במנוע V12 בתצורה מרכזית מאז הלה פרארי מ-2018. היא תיוצר ב-599 יחידות בלבד, עם תג מחיר של שני מיליון יורו, כמעט שבעה מיליון שקל לפני מיסים. אגב גם אם יש לכם את הסכום הזה, לא תוכלו לרכוש אותה, שכן הזכות הזו ניתנת רק ללקוחות ותיקים של המותג המחזיקים בבעלותם דגמים בייצור מוגבל.
הבחירה בשם דייטונה היא לציון ההישג של היצרנית האיטלקית במרוץ 24 השעות של דייטונה ב-1967 עם פודיום מלא של מקומות ראשון, שני ושלישי. סוג של נקמה איטלקית של אנזו פרארי בפורד, במגרש הביתי אחרי ההפסד הכואב ב-24 השעות של לה מאן ב-1966.
הכי חזקה על בנזין: מנוע V12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטר המוכר מה-812 סופר-פאסט, מפיק 840 כ"ס (+40) הודות לשינויים באברים פנימיים כמו טלטלים מטיטניום, סעפת יניקה, פליטה והזרקת דלק שונות וגל ארכובה קל יותר. מלבד תוספת הכוח יש לו גם יכולת נשימה טובה משמעותית, עם מנתק הצתה ב-9,500 סל"ד, 600 סל"ד יותר מהסופר-פאסט.
המנוע מחובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת שבעה יחסים כפולת מצמד בכיול שונה המאפשר העברות הילוכים מהירות יותר. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 2.85 שניות, 0.35 שניות יותר מה-SF90 ההיברידית כפולת ההנעה, בדרך ל-340 קמ"ש מרביים.
כמעט כמו מכונית מרוץ: לדברי היצרנית העיצוב החיצוני הוא בהשראת מכוניות המרוץ של היצרנית האיטלקית משנות השישים של המאה הקודמת, לרבות הכנפיים הקדמיות, השמשה ומיקום תא הנוסעים במרכז. ליחידות התאורה מלפנים כיסוי הנפתח ונסגר כהומאז' לדגמי עבר של היצרנית, בעוד האחוריים שונים מדגמים מוכרים שלה. המרכב עשוי מחומרים מרוכבים ומאפשר משקל עצמי נמוך של 1,485 ק"ג, רק 155 ק"ג יותר מה-F8 טריבוטו.
גם תא הנוסעים מינימליסטי בדומה למכוניות מרוץ, ללא מסך מגע למשל, כשמרבית השליטה מתבצעת באמצעות מתגים על ההגה עם תצוגה על גבי לוח מחוונים דיגיטלי ("16). מושבי באקט עם חגורות ארבע נקודות מחוברים ישירות למרכב ומאפשרים בכך תנוחת נהיגה קרובה ככל הניתן לאספלט וגם הנמכה של מרכז הכובד.
מה אנחנו חושבים: בשנים האחרונות נראה שיצרנית רכבי הספורט האיטלקית פונה יותר ויותר לכיוון טכנולוגיה עם שילוב יחידות הנעה היברידיות וחשמליות בעתיד מצד אחד, ומצד שני פניה לקהל רחב יותר עם דגמי כניסה כמו קליפורניה ופורטופינו שהחליפה אותה, או הרומא העדכנית. המקורות של היצרנית על מסלול המרוצים נזנחו.
הדייטונה SP3 נראית כפרארי ראשונה מזה שנים שחוזרת לאופי המקורי של ה"סוס הצוהל", כנראה בפעם האחרונה לפני המעבר לחשמל. אילו רק היה לנו הסכום הזה, לא היינו חושבים פעמיים.