בקצרה:
  • הדור הבא של ריינג'ר ראפטור עובר מדיזל לבנזין
  • עם מיתלים משודרגים והבטחה ליכולת שטח קיצונית
  • יגיע גם לישראל בעוד כשנה
הטורף הקטן, טייק 2: זה יהיה דור שני לריינג'ר ראפטור, גרסת קצה על בסיס הדור החדש לטנדר הגלובאלי של היצרנית. פורד לא מפרסמת בשלב זה כל מידע אודותיו, למעט תמונות וסרטון קצר שצולם באאוטבק האוסטרלי. היא כן מציינת כי הריינג'ר ראפטור יהיה החזק ביותר בהיסטוריה של הדגם, והמשמעות היא שעל ההנעה יופקד מנוע בנזין V6 כפול מגדשים.
עוד לא ברור האם זה יהיה ה-2.7 ליטר המוכר מהברונקו עם 330 כ"ס, או ה-3.0 ליטר מהברונקו ראפטור עם 400 כ"ס. בכל מקרה, הוא יהיה חזק משמעותי מהריינג'ר ראפטור הקודם שצויד במנוע ארבעה צילינדרים טווין-טורבו-דיזל עם 213 כ"ס. שרשרת ההנעה כוללת גם תיבת עשרה הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית לכביש יבש, כפולה-אוטומטית עם העברת כוח לפנים בכביש רטוב, כפולה לשטח והילוך כוח.
מה עוד אנחנו יודעים: גרסת הקצה תקבל שדרוג מתבקש גם למערכות המיתלים, עם קפיצים ובולמי זעזועים (ככל הנראה של פוקס) שמטרתם לאפשר יכולת שיכוך בנסיעת שבילים מהירה במיוחד. מהתמונות ניתן להבחין שעל הקשר לקרקע אחראים צמיגי שטח דו שימושיים BFGoodrich AT. עוד לא ברור באיזו מידה, אך היא צפויה להיות "33.
אב הטיפוס עמוס מדבקות הסוואה אינו חושף את מראה הטנדר הסופי כמובן, אבל אין לטעות בחזית האגרסיבית יותר. גם תא הנוסעים צפוי לקבל "נגיעות אקשן" לרבות מנופי שליטה ידנית בהילוכים מאחורי ההגה ומושבים עם תמיכה משופרת בגוף.
מה אנחנו חושבים: פורד עדיין נחשבת לאמת המידה של קטגוריית הטנדר-אקשן ולא במקרה מציבה אחד בכל קטגוריה ונישה. החל במאבריק הקטן, דרך ה-F150 לייטנינג החשמלי ועד ה-F150 ראפטור, שהוא כיום הדבר הקרוב ביותר לרכב מירוצי באחה שניתן לרכוש עם רישוי לכביש הציבורי.
אבל כל הטנדרים האלה מיועדים בעיקר לצפון אמריקה, בעוד הריינג'ר הוא טנדר עבור שאר העולם. וכמו במקרה של הגרסה הרגילה שהושקה לפני מספר חודשים, גם במקרה של הראפטור נראה שהיצרנית ביצעה קפיצת מדרגה משמעותית. אנחנו ממתינים לו.