בקצרה:
  • טויוטה קורולה GR הופכת את המשפחתית לספורטיבית
  • את המנוע ומערכת ההנעה הכפולה המתקדמת תרמה יאריס GR
  • מה עם שיווק מקומי, אולי בכל זאת הפעם? תשכחו מזה
להפיג את השעמום: הקורולה GR תהיה דגם ביצועים רביעי של טויוטה, חלק מהיצע דגמי ביצועים הרחב ביותר בין המותגים העממיים. ככה זה כשמנכ"ל החברה, אקיו טויודה, הוא חובב הגה מושבע ומי שהביא לשינוי תדמית דרמטי בחברה היפנית במסגרתו הצהיר עוד לפני עשור - כאשר נכנס לתפקידו - כי יפסיק לייצר מכוניות משעממות. יש להזכיר כי מלבד דגמי הביצועים טויוטה משתתפת במגוון אירוע ספורט מוטורי לרבות אליפות העולם בראלי, אליפות העולם במרוצי סיבולת ומירוץ השטח הקשוח בעולם, הדקאר.
החטיבה האמריקאית של טויוטה פרסמה בעמוד האינסטגרם שלה תמונת טיזר המצולמת בנמל עמוס מכולות בו נראית קורולה חמש דלתות האצ'בק רגילה ברמת הגימור GR-ספורט, וברקע נראית קורולה נוספת עם מדבקות הסוואה המקובלות בניסויי נהיגה.
מה אנחנו יודעים: טויוטה לא מפרסמת שום פרט טכני אודות גרסת הביצועים, אבל רומזת עליהם באמצעות סדרת אותיות ומספרים המוטבעים על אחת המכולות ברקע. האותיות NA מסמלות את צפון אמריקה (North America), שתהיה אחד משווקי היעד של המכונית. אחריה מופיע הכיתוב G16 שהוא קוד פנימי ביצרנית למנוע שלושה צילינדרים בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר, יחידה דומה לזו המתוקנת ביאריס GR ומפיקה בה 261 כ"ס. "GR FOUR" מציינות מערכת הנעה כפולה מתקדמת שהוצגה לראשונה בסופר-מיני הלוהטת ומחלקת כוח בין הסרנים בהתאם למצב הנהיגה הנבחר - "רגיל" עם 40-60 לפנים-אחור, "ספורט" עם 70-30 לטובת הגלגלים האחוריים ו"מסלול" עם חלוקה שווה.
עוד ניתן לשער כי תיבת ההילוכים תהיה ידנית עם שישה יחסים ויעשה שימוש נרחב באלומיניום לחלקי מרכב שונים על מנת להפחית את המשקל. מערכות ההיגוי, מיתלים, בלמים וצמיגים צפויים אף הם להיות מתואמים למכונית ביצועים.
מה אנחנו חושבים: הביקוש ליאריס GR באירופה שובר שיאים, למרות שמדובר במכונית קטנה עם שלוש דלתות ותיבת הילוכים ידנית המשווקת שם במחיר דומה לקומפקטיות חמות גדולות יותר כמו פולקסווגן גולף GTI. אם תזמינו אותה כעת תקבלו אותה אולי ב-2023, כך שמכוניות יד שניה נסחרות אפילו במחירים גבוהים יותר מחדשות.
הקורולה GR תתמודד שם בזירה הכוללת מתחרות משובחות כמו פולקסווגן גולף R מצד אחד ומול הדור הבא של הונדה סיוויק טייפ R. אם להתבסס על התשבוחות שמקבלת היאריס GR בתקשורת האירופאית, היא צפויה להיות לא פחות ממסעירה. ושוב, כמו במקרים רבים (מדי) אחרים, חבל לנו שרוח המפקד בטויוטה שמקדשת את ההנאה מנהיגה, אינה זולגת לנציגות הישראלית. ונשאיר לכם לנחש מדוע זה כך.