בקצרה:
  • מרצדס G קלאס, עם 585 כ"ס, לא פחות
  • עם סרנים פורטאליים ומרווח גחון עצום
  • שמו: G63 4×4² ומחירו יהיה בשמיים
נעלי הרים: ה-G קלאס הוא מרכבי השטח הנחשקים ביותר, שכן הוא משלב את כל האיכויות המוכרות של מרצדס (יוקרה, איכות, טכנולוגיה מתקדמת), עם יכולת עבירות יוצאת דופן ומראה אייקוני שלא השתנה מהותית ב-45 השנים האחרונות, לצד תג-מחיר מפלצתי. כדי לסבר את האוזן, בישראל הוא נמכר בגרסת G63 "רגילה" תמורת כ-1.8 מיליון שקלים.
מרצדס הציגה לדור הקודם שלו גרסאות שטח קיצוניות, G63 6X6, ה-G500 4×4² וה-G650 לנדולה, כולם עם מערכת סרנים פורטאליים ייחודית. כעת היא מציגה את אותה מערכת גם בדור החדש שיכונה G63 4×4² ומחירו יהיה כמובן גבוה (משמעותית) יותר.
המערכת הייחודית של מרצדס (המצויה גם במשאית השטח יונימוג) כוללת מערכת תמסורת של שני גלגלי שיניים הממוקמת בסמוך לגלגל, ואליה מתחברת הצירייה בחלק העליון - בשונה מרכב רגיל בו היא מחוברת ישירות למרכז הגלגל - בעוד הגלגל עצמו מחובר לחלק התחתון. החידוש כאן הוא שילוב המערכת במתלה קדמי נפרד, לעומת סרן בעבר, בעוד תצורת המתלה האחורי נותרה 'סרן חי'.
סידור כזה מאפשר קיצור יחסי העברה, הפחתת עומסים ממערכת ההנעה וגם הגדלה משמעותית של מרווח הגחון, עם 35.1 ס"מ במקרה זה. 11 ס"מ יותר מ-G קלאס רגיל, 2.4 ס"מ יותר מרנגלר רוביקון אקסטרים, 1.9 ס"מ יותר מברונקו ראפטור.
יש (הרבה) כוח: את המנוע תורם ה-G63 AMG עם V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר המפיק 585 כ"ס. הוא מחובר לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח ושלוש נעילות דיפרנציאל (מרכזית, אחורית וקדמית). בגרסה הרגילה זה מאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, אבל ה-4X4² צפוי להיות מעט איטי יותר.
מערכת הבלימה צפויה להיות דומה ל-G63, אבל על הקשר לקרקע אחראים צמיגי פירלי סקורפיו בפרופיל קרבי יותר על חישוקי "22. המראה החיצוני אגרסיבי יותר הודות לבתי גלגלים רחבים ונוספה גם אופציה לגגון מסיבי, עם סולם טיפוס בחלק האחורי.
מה אנחנו חושבים: ה-G קלאס קנה לעצמו ובצדק מעמד של אייקון שטח ייחודי, כזה שגם בדור החדש והמודרני שומר על קשר הדוק לדור המייסד, בשונה מלנד רובר למשל שזנחה אותו לחלוטין בדיפנדר החדש. וה-4X4² עם מערכת המיתלים הייחודית עושה רושם של אחד מרכבי השטח עם יכולת עבירות מהטובות שהיו אי פעם ברכב בייצור סדרתי. מכירים תמהיל נחשק יותר לעכברי שטח?