בקצרה:
  • טויוטה ממשיכה להציג דגמים וגרסאות לחובב ההגה
  • הפעם זו הסופרה שזוכה בגרסת אקשן ידנית
  • תגיע גם אלינו? כמו שאר גרסאות הספורט, לא
עם שלוש דוושות: שלוש שנים אחרי שהציגה את הסופרה, מציעה אותה טויוטה גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית. בשונה מהערכות הראשוניות, היא לא מוצמדת למנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר הבסיסי (258 כ"ס), אלא דווקא לשישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר (340 כ"ס). זאת בשונה מהאחות הגרמניה החולקת איתה בסיס – ב.מ.וו Z4 – בה תיבה ידנית מוצעת רק עם המנוע הקטן כגרסה זולה ובסיסית.
נתוני ביצועים טרם פורסמו, אבל טויוטה מציינת כי בזכות התיבה הידנית הוסרו גם 40 ק"ג ממשקל הרכב, לעומת זו עם שמונה הילוכים אוטומטית. עוד מציינת היצרנית כי יחס ההעברה הסופי קצר בהשוואה לתיבה האוטומטית (3.45 לעומת 3.15) על מנת לשפר את התאוצה. התיבה מציעה מנגנון "גז ביניים" אוטומטי המתאים את סל"ד המנוע בהורדת הילוך, אותו ניתן לבטל.
מה עוד צריך לדעת: לגרסה הידנית כיול שונה בבקרת המשיכה והיציבות, והיא כוללת מצב המכונה ראש-סיכה+ (HairPin+) המפחית את ההתערבות האלקטרונית ביציאה מפניות הדוקות מאוד בעליה (שיפוע של 5% או יותר) דוגמת כבישי מעברי אלפים.
טויוטה גם עדכנה את כיול המיתלים בכל גרסאות הסופרה, עם בולמי זעזועים שונים ותושבות גומי קשיחות יותר למוטות המייצבים, שינויים האמורים לסייע ליכולת הדינמית. גם ההגה זכה לכיול מחדש על מנת לשפר את התגובה והמשוב. טויוטה ניצלה את העדכון והסירה עוד עודפי משקל, למשל עם חישוקים שונים (22- ק"ג), או ויתור על כיוון חשמלי וריפודי עור למושבים שחוסכים 16.5 ק"ג נוספים.
מה אנחנו חושבים: טויוטה עברה בשנים האחרונות שינוי דרמטי, מיצרנית של מכוניות אפרוריות בדרך כלל, לאחת הבודדות שמייצרת מכוניות ביצועים על אמת. קחו למשל - מלבד הסופרה - את יאריס GR, קורולה GR ו-GR86. כל אחת מהן סופר-ייחודית ומשובחת. ככה זה כשמנכ"ל החברה, איקיו טויודה, הוא חולה הגה מושבע ונהג מרוצים חובב.
כמו שאר יצרניות הרכב, גם טויוטה משקיעה בחשמל במקום בנזין ובאוטומציה של הנהיגה במקום במערכות מכאניות, אבל בשונה ממרבית היצרניות, טויוטה לא שוכחת את אלו שאוהבים עדיין לנהוג ומוכיחה על הדרך כי יש להן שוק, ועוד איך. אם תזמינו כעת יאריס GR באירופה, תקבלו אותה אולי בעוד שנתיים(!). אתם חיים בבריטניה ורוצים GR86? חבל, אי אפשר אפילו להזמין. ההקצאה לשוק הבריטי נעלמה תוך 90 דקות מרגע פתיחת פנקסי ההזמנות.
ולכן חובה להזכיר את בחירתה של יוניון מוטורס, היבואנית המקומית, שלא לקחת חלק בבניית התדמית החדשה של המותג, תוך התעלמות מהקו הרענן ויוצא הדופן שהיא מכתיבה. שכן אף לא אחד מהדגמים הנחשקים של הממותג, הזוכים להצלחה מסחררת בכל שוק בו הם משווקים עם מחמאות גורפות מכל כיוון, מגיע או יגיע אלינו.