בקצרה:
  • האיוניק 6 היא תשובה לטסלה מודל 3, אבל לא רק
  • פלטפורמה, מנועים ומצברים מה-5, מקדם גרר נמוך במיוחד
  • שיווק מקומי צפוי להתחיל ברבעון השני של 2023
תשובה ישירה וניצול הצלחה: איוניק 6 תהיה רביעית בקונצרן יונדאי-קיה שמבוסס על פלטפורמת E-GMP הייעודית של היצרנית, אחרי איוניק 5 וג'נסיס GV60 שכבר נחתו באולמות תצוגה מקומיים, וקיה EV6 ששיווקו בישראל נדחה פעם אחר פעם. ובדומה לפולקסווגן ID-אירו שהוצגה בתחילת השבוע, גם היא מכוונת ישירות לטסלה מודל 3, החשמלית הנמכרת ביותר בעולם.
המראה יוצא הדופן שואב השראה מהפרופסי קונספט שהוצגה לפני כשנתיים, עם מרכב ארבע דלתות וצללית "טיפה" ייחודית - המזכירה במידת מה את זו של מרצדס EQS - אשר נועדה להקטין עד כמה שניתן את מקדם הגרר, לטובת יעילות אווירודינמית, צריכת אנרגיה נמוכה וטווח מוגדל.
וזה הצליח. תצורת המרכב יחד עם ידיות פתיחת דלתות מוסלקות, מצלמות במקום מראות צד ופתחי אוורור קדמיים נפתחים ונסגרים בהתאם לצורך, מקנים לה מקדם גרר נמוך מהמתחרות האמריקאית והגרמנית (0.21 לעומת 0.23).
מה עוד צריך לדעת: יונדאי עוד לא מפרסמת פרטים טכניים מלאים, אבל יש לשער כי מערכת ההנעה תהיה דומה לזו של איוניק 5 העדכנית, עם מנוע חשמלי אחורי (228 כ"ס) או מנוע נוסף מלפנים המאפשר הנעה כפולה (325 כ"ס). בשניהם מצברי 77.4 קוט"ש במתח גבוה (800V) עם טווח נסיעה שעשוי להגיע לכ-600 ק"מ, ואפשרות לטעינה אולטרה מהירה (350DC) מ-10% ל-80% בפחות מ-10 דקות.
גם עיצוב הפנים מיישר קו עם המקובל כיום בקונצרן, וכולל צמד מסכי "12 מחוברים, עם שמירה על מתגים פיזיים לבקרת האקלים. כמו באיוניק 5, גם כאן יש הגה שתי צלעות עם בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) מקורי אך מגושם לתפעול, וצמד מנופי שליטה ידנית מההגה בעוצמת הרגנרציה.
מה אנחנו חושבים: האיוניק 6 צפויה להיות אחת החשמליות המסקרנות שיעלו על הכביש בשנה הבאה, ויהיו רבות מהן. גם בגלל העיצוב המקורי, גם מכיוון שהיא מבוססת על הפלטפורמה המעולה של איוניק 5 שנחשבת כרגע לחשמלית המשפחתית הטובה והמתקדמת ביותר. מסקרן לגלות את הפרטים המלאים אודותיה, אבל קשה להניח שיאכזבו. שכן לפחות בינתיים נראה כי מבחינת איכות, תכנון וביצוע, התחרות הגדולה של טסלה 3 בפרט והיצרנית האמריקאית בכלל, מגיעה מקוריאה - ולא מאירופה או מארה"ב.