בקצרה:
  • ה-GV60 הוא חשמלי "אמיתי" ראשון לג'נסיס
  • מבוסס על הצמד יונדאי איוניק 5 וקיה EV6
  • תג המחיר מתחיל ב-295 אלף שקל
חשמלי ייעודי: ה-GV60 הוא דגם חשמלי ייעודי ראשון של חטיבת היוקרה הצעירה מבית יונדאי, ודגם שני נקי מזיהום הנוחת באולם התצוגה המקומי אחרי ה-G80e. הוא מבוסס על פלטפורמת E-GMP הייעודית של הקונצרן הקוריאני לדגמים חשמליים ואשר משותפת ליונדאי איוניק 5 המשווקת כאן, ולקיה EV6 שנחתה כאן וממתינה עדיין להשקה רשמית.
הוא דומה אמנם במידותיו דווקא לקיה EV6 המתעכב, אך לכן נשווה אותו לאיוניק 5 הגדול ממנו. ה-GV60 קצר מהאיוניק בלא פחות מ-12 ס"מ (451.5 ס"מ), נמוך ממנו ב-2.5 ס"מ (158 ס"מ) ובסיס הגלגלים שלו קצר ב-10 ס"מ (290 ס"מ). כמו באיוניק, גם כאן יש שני תאי מטען אבל ממדיהם צנועים בהתאם למידות המרכב. מאחור יש 100 ליטר פחות (432 ליטר) ומלפנים 50 ליטר במקרה של הדגם בעל ההנעה האחורית, או 20 ליטר בהנעה הכפולה.
חשמל וביצועים: ה-GV60 יוצע עם שלוש מערכות הנעה. שתי הראשונות שבהן מוכרות מהאיוניק 5. עם מנוע בודד שמפיק 228 כ"ס או שני מנועים ו-318 כ"ס (217 כ"ס אחורי, 100 כ"ס הקדמי). במפתיע, נתוני הביצועים פחות טובים מאלה שפגשנו בפרסומים הראשונים של ג'נסיס. עם 7.8 שניות לגרסת הנעה אחורית (0.4 שניות יותר מאיוניק 5), 5.5 שניות להנעה כפולה (0.2 שניות יותר מהיונדאי המקבילה).
מערכת ההנעה של גרסת הביצועים לא מוצעת באחות העממית, עם 435 כ"ס משני מנועים חשמליים (218 כ"ס מכל אחד מהמנועים) והספק מרבי שמזנק ל-490 כ"ס למשך עשר שניות לאחר לחיצה על מתג "בוסט" ייעודי. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 4 שניות, 0.3 שניות יותר מטסלה מודל Y פרפורמנס. מערכת ההנעה בגרסה זו כוללת גם דיפרנציאל מוגבל החלקה המשולב במנוע האחורי, ומצב "דריפט" המנתק את ההנעה לפנים.
לכל הגרסאות מצברי 77.4 קוט"ש עם טווח נסיעה שנע בין 517 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית וכ-470 ק"מ לכפולות ההנעה. מצברים במתח 800V מאפשרים טעינה אולטרה-מהירה (350DC), ו-18 דקות מ-10% ל-80%. מערכת בלימה רגנרטיבית מתקדמת מגיעה מהאיוניק 5 ומאפשרת שליטה ידנית בה באמצעות מנופים מאחורי ההגה, או במצב אוטומטי נעזר רדאר, המתאים את עוצמת הרגנרציה לתנועה שסביב.
מה עוד צריך לדעת: כמו באחות לבית יונדאי, גם כאן יש צמד מסכי "12.3 המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע והגה שתי צלעות מקורי עם בורר מצבי נהיגה. לשמחת נהגי ה-GV, כאן יש חוגת בחירת מצב נסיעה (לפנים-אחור חניה) נשלפת בין המושבים, ולא בורר מסורבל כמו באיוניק 5.
רשימת האבזור עשירה כבר בגרסת הבסיס (295 אלף שקל להנעה אחורית, 315 להנעה כפולה) לרבות ריפודים משולבי עור, כיוון חשמלי, חימום וקירור למושבים הקדמיים, מצלמות היקפיות, שלט שמאפשר להסיע בעזרתו את הרכב לפנים-אחור לצורך כניסה לחניה צפופה, מערכת שמע של B&O עם 17 רמקולים המייצרת הד חוזר להפחתת רעשי רוח ודרך, חלון שמש וחישוקי "19.
גרסת הביניים מוצעת רק עם הנעה כפולה (342 אלף שקל) ומוסיפה מערכת מצלמות ומסכים שנויה במחלוקת במקום מראות, עיסוי למושב נהג וחישוקי "20. גרסת הביצועים (439 אלף שקל) מוסיפה על כך גם בולמי זעזועים אדפטיביים עם קשיחות משתנה בהתאם למצב הנהיגה ולמצלמה סורקת דרך לפנים, וחישוקי "21. יש לציין כי לפחות בשלב זה, לא ניתן לרכוש את שתי גרסאות הגימור הגבוהות עם מראות רגילות, והן מגיעות רק עם מצלמות-מסכים.
אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל את כל המערכות המתקדמות של יונדאי, לרבות בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית המונעת כניסה לנתיב לא פנוי ועל פתיחת דלת כאשר השטח לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: ה-GV60 משתמש בבסיס המשובח והייעודי של יונדאי להנעה חשמלית, שנתפס כיום כטוב ביותר בתעשיית הרכב החשמלי באזורים שמתחת לחצי מיליון שקלים, ובמקרים מסוימים גם הרבה מעבר לכך. ובהתחשב בכיוון של ג'נסיס עם דגמיה האחרים עד כה, סביר להניח שהוא עומד להיות מהדגמים הבולטים בשוק היוקרה.
יש לזכור כי מתחריו שכבר משווקים כאן - וולוו XC40 P8 ומרצדס EQA או ב.מ.וו iX1 שינחת כאן רק בעוד כמה חודשים, מבוססים על פלטפורמה מוסבת ולא בסיס ייעודי מתקדם. המתחרים העיקריים יהיה אודי Q4 e-tron (המבוסס על פלטפורמה ייעודית מבית פולקסווגן) שכבר הושק כאן, אבל בינתיים עוד לא עלה על הכביש, וטסלה מודל Y שיחידות ראשונות ממנו כבר נמסרו בשבוע שעבר.
עכשיו נותר רק לגלות איך הוא מנצל את המתכון המשובח של האחות העממית.