בקצרה:
  • קיה EV6 תשווק בגרסה בכירה עם הנעה אחורית או כפולה
  • הערכות לתחילת שיווק: החודשים אפריל-מאי
  • המחיר יהיה כנראה גבוה במעט מיונדאי איוניק 5
חשמלית ייעודית: ה-EV6 הוא דגם חשמלי שלישי של קיה, אחרי הנירו EV והסול EV. אבל בשונה משני האחרונים, המבוססים על פלטפורמה רגילה שהוסבה מכורח הנסיבות להנעה חשמלית, ה-EV6 עושה שימוש בפלטפורמת E-GMP (ר"ת Electric Global Modular Platform) הייעודית של קונצרן יונדאי, זו המשותפת לאיוניק 5 שהוכתרה אצלנו כחשמלית המשפחתית הטובה ביותר, וג'נסיס GV60 שינחת כאן בקרוב.
יתרונות המבנה הייעודי רבים ומוכרים: החל באפשרות לשלב סוללות באופן כזה שישפיעו כמה שפחות על התנהגות הרכב, בדרך כלל הצבתן נמוך במיוחד בתוך הרצפה. פתרון שכזה, יחד עם מערכות הינע קומפקטיות במיוחד וללא צורך במערכות קירור בחזית, מאפשר תא נוסעים מרווח מאוד וחלוקת משקל מאוזנת יחסית (47-53 לפנים-אחור במקרה של קיה). בקיצור, היכולת הדינמית יוצאת נשכרת כמו גם חלל הרכב.
טווח וביצועים: ה-EV6 משווקת בעולם גם בגרסת בסיס מוזלת, אבל אלינו תגיע רק עם המצברים הגדולים בהיצע (77.4 קוט"ש) שמאפשרים רשמית טווח נסיעה של 528 ק"מ בגרסת הנעה אחורית (228 כ"ס), 506 ק"מ בגרסת הנעה כפולה (325 כ"ס). בשני המקרים יותר מיונדאי איוניק 5 (481 ק"מ).
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 7.3 שניות בגרסת ההנעה האחורית (עשירית שנייה פחות), בעוד גרסת ההנעה הכפולה מזנקת ב-5.2 שניות, כמו היונדאי החזקה בהיצע. גם כאן, מצברים במתח גבוה (800V) מאפשרים טעינה אולטרה-מהירה עם מילוי ל-80% בתוך 18 דקות.
כמו ביונדאי גם כאן יש מערכת בלימה רגנרטיבית מתקדמת עם אפשרות שליטה ידנית באמצעות מנופים מאחורי ההגה ומצב אוטומטי נעזר רדאר, המתאים את עוצמת הרגנרציה לתנועה שסביב.
לקראת סוף השנה תנחת כאן גם גרסת GT הבכירה עם צמד מנועים חשמליים ו-585 כ"ס, המאפשרים לה זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות ומהירות מרבית של 260 קמ"ש. ה-GT גם מצוידת בדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני שאמור לסייע בהורדה יעילה יותר של הכוח לאספלט.
מה עוד צריך לדעת: בהשוואה לאיוניק 5 היא ארוכה ב-4.5 ס"מ (468 ס"מ) אבל נמוכה ב-5.5 ס"מ (155 ס"מ), עם בסיס גלגלים קצר ב-10 ס"מ (290 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 490 ליטר מאחור (37 ליטר פחות מיונדאי), ו-52 ליטר בתא מתחת למכסה הקדמי (5 ליטר פחות).
סביבת הנהג דומה ליונדאי עם צמד מסכים - לוח מחוונים ומסך מגע (בגודל "12.3 כל אחד). מערכות הבטיחות יהיו זהות לאחות הקוריאנית לרבות בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית המונעת כניסה לנתיב לא פנוי, התרעה על פתיחת דלת כאשר השטח לא פנוי והקרנה של השטח בפינות הרכב על גבי לוח המחוונים בהפעלת האיתות.
מה אנחנו חושבים: לא ברור מי המתין יותר לבואה של ה-EV6. האם זו היבואנית שמביטה בהצלחה המסחרית המרשימה של טסלה, בהתנפלות על מאות היחידות הבודדות של יונדאי איוניק 5 או במספרי ההזמנות חסרי התקדים של ג'ילי גיאומטרי C?
או שאולי זה קהל הנהגים שנחשף ליכולת שמציגה האיוניק ומודע לכך שקיה אמורה להציע עוד מאותו דבר, פלוס מראה שונה ולפחות לפי עדויות מחו"ל ויכולת דינמית מרשימה יותר. בכל מקרה, מדובר ללא ספק בתוספת חשובה מאוד עבור היבואנית, אשר העריכה בעבר כי תגיע ארצה מספר חודשים מוקדם יותר.
באירופה (מרבית המדינות שנבדקו) ה-EV6 יקרה מגרסאות מקבילות של איוניק 5 בכ-15 עד 20 אלף שקל. במדינות אחרות מחירה דומה. להערכתנו, היבואנית המקומית שמודעת היטב לביקוש העצום (ולמלאי המוגבל) לרכב חשמלי משפחתי בישראל באזור ה-200 אלף שקלים, כזה שאינו מגיע מסין לפחות, תשמור על פער מחיר קל בינה לאיוניק.
ואם להמר, מחירה יתחיל כאן בסביבות ה-220 אלף שקלים. זול זה לא אבל די בטוח להניח שעל כל EV6 שהיבואנית תקבל בשנה הקרובה, יהיו כמה וכמה קופצים. לאוזני אנשי השיווק של טלקאר זה נשמע נהדר.

  • בניגוד לפרסום המקורי, הגרסה שהגיעה ארצה לצרכי תקינה היא ה-Air הבסיסית, ולא GT-ליין הבכירה