בקצרה:
  • לקסוס UX התעדכן עם מתיחת פנים קלה
  • עם מסך מגע חדש ומערך בטיחות משודרג
  • אבל גם מחיר הדגם ההיברידי עלה - ב-5,000 שקל
המסך החדש: כנראה שהשינוי הגדול והמבורך ביותר הוא מסך מגע חדש, "8 בגרסאות הבסיס ו-"12 בגרסה הבכירה, במקום מסך תצוגה (לא מגע) צנוע בגודל "7 ו-"10.3 בהתאמה בדגם היוצא. והוא בעיקר מאפשר לוותר על משטח המגע המאוד לא משכנע בלשון המעטה, לטעמנו אמצעי הפעלת המערכות הגרוע בתעשייה.
עוד ברשימת השינויים: שדרוג מערכות הבטיחות, כעת עם בלימה אוטונומית גם לתנועה חוצה, סיוע בהיגוי לתמרון חירום ובקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זיהוי עקומות בכביש והתאמה של מהירות הנסיעה. גם קשיחות המרכב שופרה הודות לנקודות ריתוך שונות ובהתאם, היכולת הדינמית צפויה להיות טובה מבעבר.
רק היברידי: השינויים שעבר ה-UX נוגעים רק ל-250h ההיברידי ולא ל-300e החשמלי, שיקבל עדכון דומה רק בשנה הבאה. מערכת ההנעה בו נותרה ללא שינוי, מנוע בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (152 כ"ס) ומנוע חשמלי (80 כ"ס) בהספק משולב של 184 כ"ס, הנעה קדמית ותיבת הילוכים רציפה.
העיצוב החיצוני נותר זהה וכך גם סביבת הנהג, עם לוח מחוונים הכולל צג דיגיטלי צנוע ("7). אבזור גרסת הבסיס (225 אלף שקל) מסתכם במפתח חכם ומצלמת נסיעה לאחור, בעוד גרסת הביניים (240 אלף שקל) מוסיפה ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים וחלון שמש. הגרסה הבכירה (255 אלף שקל) כוללת גם משטח טעינה אלחוטי, דלת תא מטען חשמלית, מערכת שמע משודרגת והתרעת שטח מת. גרסת F ספורט ששווקה בעבר, לא תוצע עוד באולם התצוגה המקומי.
מה אנחנו חושבים: החלפת ממשק ההפעלה בלקסוס UX ובשאר הדגמים העדכניים של היצרנית הוא צעד מתבקש, שיהפוך את החיים על סיפונו לנוחים משמעותית. מצד שני, השינויים צנועים מדי, וחבל שהיצרנית לא ניצלה את מתיחת הפנים גם לשדרוג משמעותי יותר בסביבת הנהג ובמערכת ההנעה. מפתיע יותר הוא שהעדכון יגיע לגרסה החשמלית רק בעוד שנה, למרות שהיא המסקרנת והמעניינת ביותר בהיצע הדגם.