בקצרה:
  • למבורגיני תציג גרסת שטח להורקאן
  • עם מרווח גחון משופר, וצמיגים ייעודיים
  • ללא שינוי למנוע ולהנעה כפולה
מהכביש לשטח: למרות שרכבי פנאי הפכו נפוצים כיום גם אצל יצרניות רכב אקזוטיות וגם אצל למבורגיני עצמה, עדיין אין מכונית-על עם יכולת נסיעה בדרכי כורכר. היצרנית מסנטה אגתה חושפת כעת תמונות ראשונות של גרסה כזו בדיוק להורקאן, מכונית העל הוותיקה של היצרנית שהוצגה לראשונה בסוף 2013 ונמצאת כיום בערוב ימיה.
למבורגיני לא משחררת בינתיים פרטים טכניים ומסתפקת בתמונות של אב-טיפוס העוטה מדבקות הסוואה. למרות זאת ניתן להבחין כי המרכב זוכה להגבהה קלה, עם בתי גלגלים מודגשים המסייעים להגנה בפני פגיעת אבנים וענפים וצמיגים בפרופיל דו-שימושי המתאים לנסיעה בדרכי כורכר. מלפנים הותקנו צמד פרוז'קטורים ועל הגג צמד פסי גגון מסיבים.
שירת הברבור לבנזין: בעוד דגמי העתיד של היצרנית יעברו למערכות הנעה עם סיוע חשמלי, גרסת הפנאי להורקאן תהיה כנראה האחרונה שתשווק עם מנוע בנזין טהור. מדובר ב-V10 אטמוספרי בנפח 5.2 ליטר עם 640 כ"ס המחובר לתיבת שבעה הילוכים והנעה כפולה כמו בגרסת EVO. שם הם מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות ו-325 קמ"ש מרביים, נתונים שצפויים להיות דומים בגרסת הפנאי החדשה.
למבורגיני תציע כיול שונה למערכת ההנעה הכפולה ולמערכות האלקטרוניקה, ככל הנראה עם מצבים ייעודיים לנסיעת שטח בבורר הנהיגה כמו ברכב הפנאי אורוס. עוד ניתן לשער שהיא תצייד אותה בהיגוי אחורי אקטיבי עם הפניה בזווית הפוכה לקדמיים במהירות נמוכה ובזווית מקבילה להם במהירות גבוהה, המשפרים את חדות הכניסה לפנייה והיציבות הכיוונית.
מה אנחנו חושבים: תחת ניהולו של סטפן וינקלמן, למבורגיני נראית כמי שחוזרת למקורות ולערכי המותג, וממצבת עצמה כנועזת, היצירתית והפרועה מבין יצרניות רכבי ספורט. לדוגמה, עם גרסאות קצה להורקאן שמהוות תחרות אמיתית ראשונה לפורשה 911 GT3, החייאת הקונטאש המיתולוגית, וכעת עם מה שנראה כשילוב ייחודי וראשון בתעשייה - מכונית-על עם יכולת שטח. ספק רב אם מי מהלקוחות אכן ינצל את יכולת הנסיעה בדרכי כורכר, אבל אין ספק שימצאו לה הרבה לקוחות שישמחו לאמץ את התצורה הייחודית. אנחנו לגמרי בעד.