בקצרה:
  • גרנד היילנדר הוא גרסה מוארכת לדגם המשווק אצלנו
  • עבור השוק האמריקאי הגדילה טויוטה את המקום לנוסעים ומטען
  • הצגה רשמית צפויה בעוד שלושה חודשים
ארוך יותר: טויוטה תחשוף בתערוכת שיקאגו את הגרנד היילנדר, גרסה מוארכת להיילנדר המוכר שמציעה יותר מקום לנוסעים מאחור ולתא המטען. זאת במטרה למלא את החלל שבין ההיילנדר הרגיל (והגדול בעצמו) לבין הסקויה הענק. ובעוד הגרסה הרגילה מתחרה בעיקר מול יונדאי סנטה פה וקיה סורנטו, הגרנד יאפשר לטויוטה להתמודד מול רבי מכר בשוק האמריקאי כמו פורד אקספלורר, שברולט טראוורס, יונדאי פליסייד וסובארו איבולטיס.
מה אנחנו יודעים: מלבד פרסום תמונה של חלקו האחורי, טויוטה לא משחררת מידע ושומרת אותו להשקה הרשמית שתתבצע בעוד כשלושה חודשים. העיצוב החיצוני צפוי להיות דומה לדגם המוכר, אבל סביבת הנהג תהיה עדכנית יותר בדומה למתיחת הפנים שעבר לאחרונה, עם לוח מחוונים דיגיטלי במקום היחידה האנלוגית המיושנת, ומסך מגע גדול ואיכותי יותר. כל אחד מהם בגודל "12.3.
היצע המנועים יהיה דומה לזה של ההיילנדר הנוכחי, עם בנזין מוגדש בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ליטר, 265 כ"ס ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. או, היברידי המשלב מנוע בנזין 2.5 ליטר ומנוע חשמלי עם 243 כ"ס ותיבה רציפה. בשני המקרים תוצע הנעה קדמית או כפולה, בגרסה ההיברידית באמצעות מנוע חשמלי נוסף המחובר ישירות לגלגלים האחוריים.
מה אנחנו חושבים: ההיילנדר לא זכה בישראל להצלחה דומה לשאר דגמי טויוטה, או למתחריו הקוריאנים שזכו כאן לפולאריות גדולה משמעותית. זאת למרות שילוב נדיר בין מערכת הנעה היברידית לשבעה מקומות. ובעיקר מכיוון שהגיע ארצה שנתיים לאחר השקתו העולמית. האם הגרסה החדשה שתוצג תשנה את מצבו נדע רק לאחר שיוצג רשמית.