בקצרה:
  • סובארו אימפרזה הנחשקת ביותר חוזרת לכביש
  • עם מתכון דומה ומרכיבים עדכניים
  • רק 25 יחידות בקנה, תג המחיר בשמיים
חלום כחול: סובארו אימפרזה GT, גרסת הקצה למשפחתית היפנית, הייתה גם אחת ממכוניות הביצועים הפופולאריות של שלהי שנות התשעים. עם מנוע בנזין מוגדש, 218 כ"ס והנעה כפולה קבועה היא העניקה לבעליה ביצועים ויכולת של פורשה 911, במחיר של פולקסווגן פאסאט דאז. ואם לדייק, יחידות אחרונות מהדור האחרון בו עדיין כונתה 'אימפרזה', נמכרו בתחילת 2000 בישראל במחיר של 143 אלף שקלים, מחיר משפחתית גדולה דאז.
האימפרזה טורבו יוצרה במגוון גרסאות מיוחדות לאורך שנותיה, החל ב-RB5 כמחווה לנהג הקבוצה באליפות העולם בראלי, ריצ'רד ברנס ועד סופר נחשקת בשם 22B, זו שנולדה ב-1998 כמתנת יום הולדת 40 לסובארו, ולרגל זכייה שלישית ברציפות באליפות העולם בראלי.
2 צפייה בגלריה
סובארו אימפרזה 22B STI
סובארו אימפרזה 22B STI
סובארו אימפרזה 22B STI
עם מנוע גדול וחזק יותר (2.2 ליטר, 280 כ"ס), מערכת מיתלים משודרגת של בילשטיין והופעה מרשימה הרבה יותר במרכב קופה - ולא ארבע דלתות בדומה לאימפרזה טורבו GT הרגילה) - עם בתי גלגלים מודגשים (8+ ס"מ לרוחב), פתחי אוורור במכסה המנוע, ספוילר אחורי ענק וכמובן חישוקי BBS מוזהבים.
היא יוצרה ב-424 יחידות בלבד, כולן עם הגה ימני ומרביתן עבור השוק היפני, 16 עבור השוק הבריטי, חמש עבור אוסטרליה ועוד שלושה אבות טיפוס ששימשו לצרכי ניסוי. בהתאם, היא נחשבת כיום לפריט אספנים מבוקש עם מחיר שעשוי להגיע לחצי מיליון דולר, פי שלושה ממחירה של פורשה 911 GT3 חדשה.
קמה לתחיה: סובארו אומנם הודיעה כי לא תייצר גרסה עדכנית ל-STI, אבל פרודרייב הבריטית, שבעבר הריצה את סובארו באליפות העולם, הודיעה כי תייצר גרסה עדכנית למכונית האייקונית, ותכונה P25. השימוש במספר 25 הוא לציון חצי יובל לניצחון האחרון של סובארו באליפות העולם הראלי, כמו גם לנפח מנוע הבוקסר המוגדש (2.5 ליטר) המוכר מה-STI, רק עם שינויים באיבריו הפנימיים והספק גבוה מ-400 כ"ס.
ההנעה כפולה קבועה כמקובל בסובארו, אבל היא תשודך לתיבת שישה יחסים סיקוונסיאלית, ידנית עם אפשרות העברת הילוכים ללא שימוש בדוושת המצמד כמקובל במכוניות מירוץ. פרודרייב פרסמה איור ראשון של המכונית החושף כי מבחינה עיצובית היא תהיה דומה לאימפרזה המוכרת, אבל חלקי המרכב עשויים קרבון יאפשרו הפחתה ניכרת במשקל העצמי. השלדה צפויה לקבל חיזוקים במקומות שונים, כמו גם מערך מיתלים ובלמים מודרניים שיאפשרו יכולות דינמיות גבוהות משמעותית מגרסת המקור.
מה אנחנו חושבים: לצד המעבר המסיבי של תעשיית הרכב להנעה בחשמל וניתוק הנהג מהשליטה במכונית, יש מגמת נגד של החייאת מכוניות אייקונית מהעבר. בין אם על ידי היצרניות עצמן כמו במקרה של אסטון מרטין עם DB5 ו-DB4 GT, או וולוו P1800 ויגואר E טייפ, או על ידי סדנאות חיצוניות כמו סינגר ו-RUF המשביחות פורשה 911 קלאסיות או "אוטומוביל אמוס" עם לנצ'יה דלתה אינטגרלה.
האימפרזה P25 של פרודרייב תיוצר ב-25 יחידות בלבד, לכל אחת מהן צפוי תג מחיר גבוה לפחות כמו זה של ה-22B המקורית. ולא, היא לא תעניק את אותה תמורת ביצועים לשקל חסרת תקדים של ה-GT המקורית, אבל ללא ספק תהיה אחת הכוכבות הגדולות בפסטיבל המהירות של גודווד בו תוצג רשמית.